Aki további lóerő-százak felbukkanását várta az új M5-östől, az most csalódni fog. Az előző generációban is alkalmazott 4,4 literes biturbó V8-as ugyanúgy 600 lóerős, mint a korábbi 30 Jahre M5 motorja, és az autó tömege közben alig változott. Hogy mégis gyorsabb, az az összkerék-hajtásnak köszönhető, ami mostantól elválaszthatatlan része a legsportosabb ötösnek.

Azért a motoron is igazítottak az M részleg tervezői, erre utal legalábbis, hogy a V8-as maximális nyomatéka 750 Nm-re nőtt – ez a 30 Jahre kivitelhez képest 50 Nm többlet – de az, hogy a gyorsulás 100-ra 3,9-ről 3,4 másodpercre csökkent, valószínűleg sokkal inkább az új hajtáslánc érdeme. Összkerék-hajtást kapott az M5-ös, amely gombnyomásra képes csak a hátsó kerekeket hajtani, viszont ha elöl is hajt, akkor jobban használja ki a rendelkezésre álló tapadást, mint az előző, hátsókerék-hajtású M5-ös.
Na, milyen volt az M5-nek kenni?
A 7 évvel ezelőtti M5-teszt egy éktelen káromkodással kezdődött. Ez a mostani egy régi emlék tűnődő felidézésével. Ebben nagyjából minden benne is van a két autó közti különbségről.
Úgy néz ki, a BMW igyekszik végleg leszoktatni híveit a hátsókerék-hajtás mellett a kézzel való váltásról is, legalábbis az M5-öshöz most nem kínálnak mást, csak a ZF jól ismert nyolcfokozatú automatájának egy változatát. A manuális váltót egyébként már két generációval ezelőtt megpróbálta mellőzni a BMW, de eddig a típus hívei mindig visszakövetelték, és legkésőbb az első modellfrissítéskor újra megjelent – kíváncsian várjuk, hogy ezúttal is így lesz, vagy mostantól tényleg csak automata M5-öst kínálnak.
A komplikált hajtáslánc mellett az is csoda, hogy valamelyest csökkenteni tudtak az autó tömegén: üresen 1930 kilogrammot nyom, ami csupán 15 kilogramm fogyást jelent – ezt aligha veszi majd észre bárki. Egy dolog viszont nem változott: egyértelműen ez az 5-ös sorozat legfenyegetőbb változata, ami a nagy felniken túl az orr-részen tátongó tripla légbeömlőknek köszönhető. Ahogy az egész 5-ös széria, az M5-ös sem különbözik drámai módon az elődjétől, de az adatok és fotók alapján valószínűleg tudja, amit a vásárlói nagy része elvár tőle: a belső sáv réme, és ha kell, azért el lehet rakni keresztbe, ha ehhez előbb kell is némi gombnyomkodás.
A típusra rendeléseket már szeptembertől felvesznek – élőben is ekkor állítják ki először, a Frankfurti Autószalonon – és már a németországi árát is elárulták: 117 900 euró lesz. Az első példányokat viszont csak jövő tavasszal kezdik leszállítani.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
