Továbbfejlődik a Range Rover Sport
A Sport elérkezett pályafutása közepéhez, így végrehajtották rajta az ilyenkor szinte kötelező modellfrissítést.

Ahogy ilyenkor szokás, a frissítés sok kis apróságból áll össze, csupa viszonylag olcsón végrehajtható módosításból, amelyektől épp csak módosul az autó karaktere. Ilyen az első és hátsó lámpák új LED-mintázata, az átalakított, ezúttal valamivel személyautósabb karakterű első lökhárító, és teljesen új fazonú hátsó lökhárító. Ez utóbbiba két nagy szögletes kipufogóvéget integráltak a két kisebb kerek helyett, és szélesebb lett a trapézforma betét is. Természetesen újak a választható alufelnik, és úgy néz ki, a legtöbb változaton már teljesen fekete tető lesz. Belül is akadnak változások, például új a fedélzeti számítógép, nagyobb központi kijelzővel és teljesen digitálisan megjelenített műszerekkel.
Ám a típus két legfontosabb újdonsága az erősebb és látványosabb sportváltozat, az SVR, illetve a benzin-elektromos konnektoros hibrid kivitel, amely szintén nem a gyengébb változatok közül való. Az SVR ötliteres, kompresszoros motorjának teljesítményét 25 lóerővel növelték meg, így az új csúcsérték 575 lóerő. Ez a változat a felújítással karbon motorháztetőt kapott, két hatalmas nyílással a tetején. Ezekre szükség is van, mivel a V8-as hűtési igénye félelmetes: állítólag csak a kompresszor közel 190 lóerőt emészt fel a maximális teljesítmény kifejtésekor, és ennek egy jelentős része hőként távozik. A karbon motorháztető előnye egyébként a tömegcsökkentés lenne, bár kétséges, hogy az a néhány kiló különbség mennyit számít egy ilyen, üresen több mint 2,3 tonnás túl méretes féltégla esetében. Mindenesetre az SVR 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, ami más bőven a több mint elegendő kategóriába esik.
Azoknak, akik környezettudatosabban szeretnének egy ilyen óriási autót használni, a Land Rover most már hibrid Sportot is kínál. A hajtásrendszer benzines fele az a kétliteres, 300 lóerős turbómotor, amelyet a Jaguar F-type alapkiviteléből már ismerünk. Ehhez csatlakozik egy 115 lóerős villanymotor. Az összteljesítményük 404 lóerő, de ennél fontosabb adat, hogy tisztán villamos üzemben 50 kilométert is elmehet a Sportnak ez a változata, ha előzőleg feltöltöttük. Ez lassú töltővel 7,5 órát, dedikált gyorstöltővel 2 óra 45 percet vesz igénybe. Nyilván töltött akkumulátorral jött ki a fogyasztási adat is, ami 2,8 liter 100 km-re – valószínűleg ez az adat semmilyen módon nem tartalmazza a felvett villanyáramot. Ha nem a környezetbarát közlekedés a cél, akkor az autó akár 6,7 másodperc alatt felgyorsul százra, a végsebessége pedig 220 km/h, amit elektromos üzemben 137-re korlátoz a rendszer.
A Range Rover Sport nyilván sok szempontból jobb lett, de így is nagy kérdés, hogy mennyire lehet életképes a Velar és a Range Rover mellett. Az előbbi egy kicsivel még mindig jobban néz ki, így, a Sport felújítását követően is, és minden ízében korszerűbbnek látszik, az igazán konzervatív vásárlók számára viszont sokkal vonzóbb lehet az utóbbi.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
