Továbbfejlődik a Range Rover Sport
A Sport elérkezett pályafutása közepéhez, így végrehajtották rajta az ilyenkor szinte kötelező modellfrissítést.
Ahogy ilyenkor szokás, a frissítés sok kis apróságból áll össze, csupa viszonylag olcsón végrehajtható módosításból, amelyektől épp csak módosul az autó karaktere. Ilyen az első és hátsó lámpák új LED-mintázata, az átalakított, ezúttal valamivel személyautósabb karakterű első lökhárító, és teljesen új fazonú hátsó lökhárító. Ez utóbbiba két nagy szögletes kipufogóvéget integráltak a két kisebb kerek helyett, és szélesebb lett a trapézforma betét is. Természetesen újak a választható alufelnik, és úgy néz ki, a legtöbb változaton már teljesen fekete tető lesz. Belül is akadnak változások, például új a fedélzeti számítógép, nagyobb központi kijelzővel és teljesen digitálisan megjelenített műszerekkel.
Ám a típus két legfontosabb újdonsága az erősebb és látványosabb sportváltozat, az SVR, illetve a benzin-elektromos konnektoros hibrid kivitel, amely szintén nem a gyengébb változatok közül való. Az SVR ötliteres, kompresszoros motorjának teljesítményét 25 lóerővel növelték meg, így az új csúcsérték 575 lóerő. Ez a változat a felújítással karbon motorháztetőt kapott, két hatalmas nyílással a tetején. Ezekre szükség is van, mivel a V8-as hűtési igénye félelmetes: állítólag csak a kompresszor közel 190 lóerőt emészt fel a maximális teljesítmény kifejtésekor, és ennek egy jelentős része hőként távozik. A karbon motorháztető előnye egyébként a tömegcsökkentés lenne, bár kétséges, hogy az a néhány kiló különbség mennyit számít egy ilyen, üresen több mint 2,3 tonnás túl méretes féltégla esetében. Mindenesetre az SVR 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, ami más bőven a több mint elegendő kategóriába esik.
Azoknak, akik környezettudatosabban szeretnének egy ilyen óriási autót használni, a Land Rover most már hibrid Sportot is kínál. A hajtásrendszer benzines fele az a kétliteres, 300 lóerős turbómotor, amelyet a Jaguar F-type alapkiviteléből már ismerünk. Ehhez csatlakozik egy 115 lóerős villanymotor. Az összteljesítményük 404 lóerő, de ennél fontosabb adat, hogy tisztán villamos üzemben 50 kilométert is elmehet a Sportnak ez a változata, ha előzőleg feltöltöttük. Ez lassú töltővel 7,5 órát, dedikált gyorstöltővel 2 óra 45 percet vesz igénybe. Nyilván töltött akkumulátorral jött ki a fogyasztási adat is, ami 2,8 liter 100 km-re – valószínűleg ez az adat semmilyen módon nem tartalmazza a felvett villanyáramot. Ha nem a környezetbarát közlekedés a cél, akkor az autó akár 6,7 másodperc alatt felgyorsul százra, a végsebessége pedig 220 km/h, amit elektromos üzemben 137-re korlátoz a rendszer.
A Range Rover Sport nyilván sok szempontból jobb lett, de így is nagy kérdés, hogy mennyire lehet életképes a Velar és a Range Rover mellett. Az előbbi egy kicsivel még mindig jobban néz ki, így, a Sport felújítását követően is, és minden ízében korszerűbbnek látszik, az igazán konzervatív vásárlók számára viszont sokkal vonzóbb lehet az utóbbi.