A Century sokákig az állandóságot képviselte a Toyota kínálatában: 1967 és 1997 között minimális változtatásokkal készült az első generáció. A második leváltásával már csak húsz évet vártak, de jól látszik, hogy minden eszközzel igyekeztek megőrizni az elődök karakterét.

Ebből következően a friss Century sem különösen érdekes látvány. Hatalmas, kicsit a Rolls-Royce Phantomra emlékeztetően szögletes limó, a megszokott szögletes fényszórókkal – bár az újakban már komplikált LED-rendszer világít – és széles, krómozott hűtőmaszkkal. Akár a Crown, ez sem Toyota jelvényt visel, hanem egy arany főnixmadarat ábrázoló jelvényt, és ez jelzi is a lényeget: ennek nincs köze a nép-Toyotákhoz: egész más igényszintet hivatott kielégíteni, egész más áron. Ez már a méretei alapján is sejthető: a hossza 5,335 méter, a szélessége 1,93 méter, a magassága 1,505 méter, a tengelytávja pedig 3,09 méter. Egy ilyen autóban bőségesen van hely, olyannyira, hogy a bal hátsó ülésen ülőnek – Japánban, ahol a kormány a jobb oldalon van, ez a főnök helye – még lábzsámoly is jut.
Az előző Centuryt még egy kivételesen sima járású V12-es motor hajtotta, ám a harmadik generációba egy 5 literes V8-as kerül, hibrid hajtásláncba kötve. A 2UR-FSE jelzésű motor a kódja alapján azonos az előző Lexus LS600h nyolchengeresével – alighanem az egész hajtásrendszer onnan érkezett. További adatokat nem közöltek, de a Lexusban ugyanez a hajtásrendszer 445 lóerős volt. Azt viszont megemlítették, hogy külön ennek a típusnak fejlesztettek különlegesen csendes gumiabroncsokat, és a motorfelfüggesztést is úgy módosították, hogy az utasok lehetőleg a hajtásrendszer létezéséről se szerezhessenek tudomást.
Az autó belsejét nézve fogalmat alkothatunk róla, hogy a Toyota tervezői szerint mi az elegancia. Használtak ugyan fabetéteket, de igen visszafogott mértékben. Az üléseket nem bőr, hanem szürke, frotírra emlékeztető anyag borítja, szürke bőr csak az ülések hátuljára, a műszerfalra és a könyöklőkre jutott. Műanyagot alig látni, és nagyrészt az is zongorafekete. A legérdekesebb részlet a hátsó oldalablakok csipkefüggönye, amely itt nyilván a nyugaton jellemző üveg-sötétítésre egy alternatív megoldás. Emberibb rejtőzködés, emberibb időkre.
A japán autógyártás – a Toyotával az élen – híres arról, hogy a hazai piacra szinte mindent gyárt, ami Európában és Észak-Amerikában más gyártók profiljába illene. A Century kiváló példája ennek: így a helyi cégvezetőknek, hírességeknek, államférfiaknak véletlenül sem kell külföldi gyártmányokban mutatkozniuk, hisz amit egy Rolls-Royce vagy Bentley tudna kényelemben és kifinomultságban, azt biztosan tudja a Toyota limuzinja is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
