Érdekes lett a Gazoo GT86
Knight-Rider feketében, cápaorral, LED-lámpákkal és nyitható tetővel egész más karakter a Toyota GT86, mint amit a boltban kapni. Ez itt a Gazoo Racing átirata, amelyet a Tokiói Autószalonra készített a japán gyártó házi tunincége, méghozzá hibrid hajtással.
Ellentmondásos érzéseket kelthet a GR HV elnevezésű tanulmány. Egyrészt a matt fekete külső és az új orr valahogy komolyabbnak mutatja, mint egy egyszerű GT86-ot, másrészt a vannak rajta olyan szokatlan részletek – mint a V alakot formázó fényszórók – amelyek nyilván megosztják majd a közönséget. Belül egy kicsivel egyértelműbb a helyzet: a sokgombos műszerfal egyértelműen nagyon jól néz ki, és az is ritkaság, hogy egy automata váltót egyszerűen átkapcsolhasson az ember hagyományos, H kulisszás váltásra, ha épp ahhoz van hangulata.
A látvány egy kicsit elfedi a lényeget: az autó nevében a HV a hibrid hajtásláncra utal. Adatokat erről egyelőre nem közöltek, de sportkocsiban nem igazán gyakori az ilyesmi. Ezért is kellett a kézzel kapcsolható automata váltó: a hagyományos manuális váltó és a hibrid hajtás összeházasítása nem egyszerű feladat, a Gazoo Racing legalábbis nem próbálkozott meg vele, inkább megkerülték a problémát.
A GR HV egyelőre tanulmány, de ha lesz is gyártás, nem túl valószínű, hogy néhány száz, belső piacra szánt példánynál többet készítenének, legalábbis a Gazoo Racing eddigi gyakorlatát figyelembe véve. Azt viszont nem tartjuk lehetetlennek, hogy a H-váltós hibrid-automata hajtásrendszer egyszer csak felbukkan a Toyotánál is, akár a GT86 utódjában.