Jövőre újra lesz rali-versenyautó, de a Volkswagen ezúttal nem a WRC kategóriában indítja a Polót. A kisautó R5 változatát készítik el, amelyet a következő szezonra bárki megvásárolhat. Elsősorban persze privát csapatokra számít a Volkswagen sportrészlege.
A teljes gyári WRC kampány olyan luxus, amelyet a dízelbotrány költségei mellett nem igazán engedhet meg magának a Volkswagen, de úgy tűnik, rájöttek, hogy hogyan maradhatnak a raliban úgy, hogy a fejlesztési költségek jelentős része megtérüljön. A 2018-as szezonra a Volkswagen Motorsport megépíti a Polo – méghozzá a legújabb generáció – R5-ös változatát. Ez szerkezetileg nagyon hasonló a korábbi WRC autóhoz: 1,6 literes turbómotorja van és összkerék-hajtása. A fejlesztést ugyanaz a mérnökgárda végzi, amely korábban a világbajnok Polo R-t is összehozta, így valószínű, hogy a korábbi autóval szerzett tapasztalatok zömét itt is felhasználhatják. Egy ilyen autó teljesítménye a 32 mm-es szívócső-szűkítő miatt 290 lóerő körül van, ami már bőven elég, hogy az autó jól mozogjon a pályán.
A legfontosabb különbség a WRC és az R5 közt az a VW szempontjából, hogy ez utóbbi kereskedelmi termék lesz. Akár több százat is eladhatnak belőle a következő szezon elejéig, azaz akár üzletileg is megtérülhet a vállalkozás. A Volkswagen valószínűleg gyári autókat is indít majd a WRC2 szériában, de a Polo privát színekben kisebb nemzeti bajnokságokon is feltűnhet, aminek lokálisan igen komoly reklámértéke is lehet. Ugyanakkor kemény ellenfelekre számíthat a VW új raliautója, hiszen R5-ös gépet a Ford Fiestából, Peugeot 208-asból, a Škoda Fabiából és a Hyundai i20-asból is készítenek.