Vérbeli sportkocsi lett a Bentley Continental GT-ből
Már az előző Continental GT-ből is készült versenypályára tervezett GT3 kivitel, és a második generációból is kialakították a versenyváltozatot. Ez külsőre ugyan hasonlít az utcai változatra, de ezzel nagyjából vége is a közös pontoknak. Ez már abból is látszik, hogy a GT3-as 944 kilogrammal könnyebb az utcai autónál.
Ezt részben úgy érték el, hogy kidobtak minden luxusfelszerelést - lényegében a teljes belső teret, a hangszigeteléseket, mindent, ami a versenypályán felesleges lenne – a karosszériát pedig karbonszálas elemekkel tették könnyebbé. A nehéz hatliteres, W12-es turbómotor helyett a jóval könnyebb, négyliteres, szintén turbófeltöltéses V8-as szárazkarteres kenésű változatát építették az autó orrába. A Continental GT3 így ugyan gyengébb, mint az utcai autó, 626 lóerő helyett olyan 550 lovas, viszont üresen mindössze 1,3 tonnát nyom, azaz így is sokkal jobban gyorsul, fékez és kanyarodik.
Ezen felül versenyfékeket és állítható futóművet is kapott a versenygép, az olyan kötelező elemeken túl, mint az FIA-homológ bukókeret. A változtatások nyilván azt szolgálják, hogy a Bentley Continental GT3 versenyképes legyen olyan ellenfelekkel szemben, amilyen a Ferrari 488, a Porsche 911-es, a McLaren 650S vagy az AMG GT versenyváltozatai, amelyekkel 2018 márciusától ezzel az autóval versenyez majd a gyári csapat a Blancpain GT sorozatban.