A GLB-ről egy ideje már hallani, de most először láthatjuk az álcázott tesztpéldányokat, amelyek már fel-felbukkannak Európa útjain. Ez a típus lehet a Mercedes következő slágere, hiszen úgy tűnik, formai szempontból nem a márka kaptafáját követi, ugyanakkor a legnagyobb növekedést produkáló szegmensbe érkezik.
Most úgy néz ki, szabadidő-autót minden mennyiségben el lehet adni Európában – nem csoda, hogy a legtöbb gyártó ebbe az irányba bővíti a kínálatát. A Mercedes is, most a méretben a GLA és a GLC közé illeszkedő, durván 4,6 méter hosszú modellt fejlesztenek. Hogy az újdonság ne legyen házon belüli konkurense egyik típusnak sem, úgy hallani, egész más stílusú lesz, mint amit a márkától mostanság megszoktunk: szögletesebb vaskosabb, bár a kémfotók alapján úgy látszik, a korábbi feltételezésekkel ellentétben a hat éve bemutatott Ener-G-Force tanulmánynál célszerűbb formára számíthatunk.
Az X247 néven fejlesztett modell alapjául a Mercedes MFA jelzésű, keresztben álló motoros szabvány platformja szolgál majd, amelyre első- és összkerék-hajtású autókat építhetnek. A kompakt modellcsaládban alkalmazott műszaki alapok olcsó gyártást és tágas belső teret ígérnek. Ha minden igaz, a típusból kétféle méret készül majd, a hosszabbik hét üléssel. A motorválaszték a Renault-Nissannal közösen fejlesztett négyhengeres, turbós motorok közül kerül ki – az olcsóbb benzinesekbe valószínűleg a Renaultnál nemrég bemutatott vadonatúj, 1,33 literes motorcsalád tagjai kerülnek.
A fotókon egyelőre annyi látszik biztosan, hogy az utastér szögletes, és csaknem függőleges oldalfalú, ami jó térkihasználást sejtet. A hasmagasság nem látszik túl nagynak, az összkép leginkább egy Qashqai fazonú crossover-féleséget idéz – nem csodálkoznánk rajta, ha a Mercedes a B osztály helyére szánná a GLB-t, és ezzel otthagyná az egyértelműen kihalásra ítélt egyterű-kategóriát.
A GLB szériaváltozata 2019-re várható, de egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha tanulmányként már az idén megmutatnák a közönségnek a prototípust valamelyik nagyobb autószalonon.