Külön részleget kapnak a VW villanyautók
A Volkswagen a szabványos MEB padlólemezt és a rá épülő típusokat már 2016 óta fejleszti, de úgy néz ki, csak mostanra nőtt akkorára a projekt, hogy különálló részleget szervezzenek alá. Az eddigi gyártási és logisztikai igazgatót, Thomas Ulbrich-t nevezték ki a VW villanyautó-fejlesztésének élére.
Ezen túl ez az új e-mobilitási részleg felel majd az MEB padlólemez fejlesztésével, valamint a VW márkajelzésű elektromos autók tervezésével, piaci bevezetésével és terjesztésével kapcsolatos alapvető feladatokért. A tervek szerint az I.D. és az I.D. Crozz tanulmányok szériaváltozatait 2020-ban kezdi majd forgalmazni a Volkswagen, de később teljes modellpalettát alkothatnak majd az I.D. modellek. Szintén ez a részleg intézi majd az Ionity nevű európai töltőhálózat bővítését, amelyet több autógyártó együttesen tervez kiépíteni a következő évek során. Ez sem kis feladat: a BMW, a Daimler AG., A Ford és a Volkswagen 2020-ig 400 töltőállomást nyit Németország, Ausztria és Norvégia legforgalmasabb útjai mentén, úgy, hogy ezek közt legfeljebb 120 km-es távolság legyen.
Ulbrich helyét a Volkswagennél a Seat eddigi gyártási alelnöke, Andreas Tostmann veszi át a gyártási és logisztikai vezető szerepében.