Idén már hatodik éve van piacon a Mercedes-Benz SL éppen aktuális, R231 kódjelű generációja. Bár roadsternél eddig is hosszú, tíz év közeli modellciklusokkal dolgoztak, de azért lassan már felmerülnek az utóddal kapcsolatos tervek. Az egyik ilyen, hogy nem kizárt: csak AMG-változatban készül az új SL.
A hírek szerint ugyanis a gyári tuningcéghez kerül a roadster fejlesztése, ők pedig egy minden eddiginél sportosabb és durvább SL-t szeretnének. A tervek szerint dobnák a keménytetőt és visszatérnének a vászonhoz, valamint az alumínium szélesebb körű használatával is hozzájárulnak a súlycsökkentéshez.
Az orr-középmotoros kialakításnak köszönhetően a súlyelosztás és a kezelhetőség is javulhat. Emellett pedig a hátsó kerekeket is kormányoznánk (csakúgy mint például az AMG GT C-ben), továbbá aktív stabilizátorokról és légrugós felfüggesztésről is szólnak a pletykák. Az összkerék-kormányzásnak amúgy már csak azért is lehet gyakorlati haszna, mert az AMG kettő helyett négyüléses formában képzeli el az SL-t, így a tengelytáv is hosszabb lesz. Tehát a jobb fordulékonysághoz nagyban hozzájárulhat ez a megoldás.
Ha nem változtatnak a mostani elképzeléseken, minden SL kizárólag AMG-logóval készül majd. Lesz SL43, SL53, SL63, valamint SL73 változat is. A legkisebb háromliteres sorhatost kaphat 435 lóerővel, az SL53 és SL63 pedig négyliteres V8-ason osztozik – előbbi 522, utóbbi 612 lóerős teljesítményszinttel kapja meg a nyolchengerest. A csúcsot az SL73 jelentheti, amelynek hibrid hajtáslánca 800 lóerős rendszerteljesítményt és 1000 newtonméteres csúcsnyomatékot tudna.
Ezeket az információkat az Automobile Magazine meg nem nevezett forrásnak tulajdonítja, így érdemes fenntartásokkal kezelni. Mindenesetre abban biztosak lehetünk, hogy az első hivatalos információkat még nem holnap kapjuk meg, az új SL ugyanis legkorábban 2021-ben mehet gyártásba.