A Hyundai évekkel ezelőtt döntött úgy, hogy saját luxusmárkaként pozicionálja át a Genesist. Bő két éve mutatták be G90-es , kicsivel később pedig G80-as modelljüket. A dél-koreaiak most azt tervezik, hogy jobban különválasztják a két márkát.
Jelenleg ugyanis a Genesis autóit is a Hyundai kereskedői hálózatában értékesítik – úgy tudni, ez már nem marad így sokáig. Saját szalonokat kaphat a luxusmárka, elsőként pedig azok a kereskedések pályázhatnának erre a szerepre, amelyekben már most is árulnak Genesiseket. Az Egyesült Államokban 350 ilyen szalon működik, de kimondottan Genesisre specializált márkakereskedést csak százat terveznek. Nemcsak az értékesítést, hanem a szervizelést is ezek a Genesis-specifikus szalonok végezhetik majd.
A koreaiak egyfajta sznobériával indokolják a váltást: ha valaki kicsengeti a prémiumfelárat egy luxusautóért, jelen esetben Genesisért, aligha szeretné az autóját Hyundai-szalonban átvenni, vagy Hyundai-szervizbe hordani. Nem egyedi jelenség ez, hiszen mondjuk a Volkswagen-Audi, illetve Toyota-Lexus viszonylatban is tapasztalható hasonló.
Az első önálló Genesis-szalon egyébként már működik is, igaz, nem az USA-ban, de nem is Európában. Hazai pályán, Szöul Gangnam nevű negyedében nyitották január elején.