Lehullt a lepel: ez itt az új Audi A6
Néhány órával azután, hogy kiszivárgott néhány fotó az új A6-osról, az Audinál úgy döntöttek, nem várnak tovább a hivatalos bemutatóval sem, és leleplezik a felső-középkategóriás szedánt. Az új, nyolcadik generáció az A7-es formavilágából és technikájából merít.
Az aktuális, C7-es széria már igen öregnek számít, 2010 óta van piacon, és legutóbb 2014-ben kapott átfogó frissítést. Alaposan ráfért már tehát a generációváltás. A C8-as kicsivel nagyobb lett elődjénél, de tényleg minimális a növekedés: hossza hét milliméterrel (4,94 méterre), szélessége tizenkét milliméterrel (1,89 méterre), magassága pedig mindössze két milliméterrel (1,46 méterre) nőtt.
Szemből nézve az egyik legfeltűnőbb változás a singleframe maszkon érhető nyomon, amely jóval (mintegy húsz centivel) szélesebb, de laposabb lett, szinte betölti az autó orrát. A lökhárító is változott, a két szélén egy-egy jókora légbeömlő kapott helyet, a fényszórók pedig a korábbinál szögletesebbek, agresszívabbak lettek. Technikáját tekintve amúgy háromféle fényszórót választhatunk: alapból is LED-esek, de felárért LED-mátrix vagy LED HD-mátrix is rendelhető. Összességében szélesebbnek hat az új A6 arca, noha valójában igen kicsi a méretbeli különbség.
Hátul szintén több változást is észrevehetünk az előző generációhoz képest. Egyrészt átrajzolták a csomagtértetőt, az Audi-embléma alatt végigfutó krómcsík pedig beleér az új formájú és mintázatú lámpatestekbe. A lökhárítót ugyancsak átfaragták, és dupla kipufogóvéget integráltak bele. Profilból a határozottabb élek segítenek megkülönböztetni a C7-estől.
A beltérben jelentősebb átalakuláson ment keresztül az A6-os. Az új A7-hez vagy éppen az A8-ashoz hasonlóan a felső-közepes Audi is megkapta a Virtual Cockpitet, 10,1 colos középső kijelzővel, alatta pedig egy 8,6-os képernyővel. A műszeregység is virtuális, 12,3 colos kijelzőn láthatjuk a sebességet, fordulatszámot, vagy akár a navigációt, és minden lényeges információt, amit éppen kiválasztunk magunknak.
A német Autobild munkatársai már bele is ülhettek az autóba, szerintük a helykínálat ugyan – természetesen – elmarad az A8-asétól, de lényegében így is tágasabb, mint amire bárkinek ténylegesen szüksége lehet. Hátul sem kell nyomorogni, nem ér bele semmibe a térd, a váll vagy a fej. A fejtér az elődhöz képest 11 millimétert nőtt, a lábtér 13-at – 1 méter 95 centis magassággal a hajunk már súrolhatja a plafont, de a németek szerint így is kényelmesebb hátul ülni, mint egy Mercedes-Benz E osztályban. A csomagtartó kapacitása 530 literes.
Ami a technikát illeti, az új A6-os már kizárólag mild-hibrid rendszerekkel lesz kapható, a négyhengeresekben tizenkét voltos, a hathengeresekben negyvennyolc voltos elektromos rendszer lesz. A belépőszintet a kétliteres TDI jelenti 204 lóerővel és 400 newtonméterrel, ezt 40 TDI-vel jelölik az Audi új rendszere szerint. Eggyel fölötte a 45 TDI van, háromliteres, V6-os dízellel, 231 lóerővel és 500 newtonméterrel. A dízelmotoros A6-osok közt az 50 TDI lesz a csúcs, amelynek háromliteres V6-osa 286 lóerőnyi teljesítményt és 620 newtonméteres csúcsnyomatékot tud leadni. A bevezetéskor egyetlen benzinessel lesz kapható az autó: a 3.0 TFSI 340 lóerejéhez 500 newtonméteres csúcsnyomaték társul.
A 3.0 TFSI-hez és a négyhengeres dízelhez hétsebességes S tronic váltó jár, míg a két V6-os dízelt nyolcfokozatú Tiptronic-kal szerelik. Minden V6-osnál alapfelszereltség lesz a Quattro összkerékhajtás. Futóműből is többféle (egész pontosan négy) megoldást kínálnak: alapból hagyományos acélrugós az A6, de lesz belőle húsz milliméterrel ültetett sportfutóműves, adaptív csillapítású és légrugós is. Felárért összkerékkormányzást is kérhetünk, ami 1,1 méterrel csökkenti a fordulókört, hátul öt fokot tudnak elfordulni a kerekek.
Vezetési segédletből harmincnyolcat vonultat fel a felső-középkategóriás Audi, ezeket három csomagban lehet elérni. A parkolássegítők közé tartozik a mindenféle kamerákon és kilátást segítő extrákon kívül az okostelefonról vezérelhető automatikus beparkolás is. A városi közlekedést kereszteződés-asszisztens, és más segédletek is támogatják. A túracsomagban többek közt adaptív kormányrásegítés, sávtartó és tempomat is van, részben önvezetőként is tud működni az A6.
Elsőre úgy tűnik, hogy az Audi méltó riválist küld harcba az 5-ös BMW és a Mercedes-Benz E osztály ellen. Élőben először a jövő heti Genfi Autószalonon láthatjuk az A6-ost, ott mi is megtapogatjuk majd. A forgalmazást idén júniusban kezdik meg, és bár hivatalos árak még nincsenek Németországban a becslések szerint 44 ezer euróba, azaz 14 millió forintba kerül majd a belépőszintű A6. Az Avantot, azaz a kombit várhatóan ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatják be, és egészen biztosan készül majd Allroad, S és RS kivitel is.