Lehullt a lepel: ez itt az új Audi A6
Néhány órával azután, hogy kiszivárgott néhány fotó az új A6-osról, az Audinál úgy döntöttek, nem várnak tovább a hivatalos bemutatóval sem, és leleplezik a felső-középkategóriás szedánt. Az új, nyolcadik generáció az A7-es formavilágából és technikájából merít.

Az aktuális, C7-es széria már igen öregnek számít, 2010 óta van piacon, és legutóbb 2014-ben kapott átfogó frissítést. Alaposan ráfért már tehát a generációváltás. A C8-as kicsivel nagyobb lett elődjénél, de tényleg minimális a növekedés: hossza hét milliméterrel (4,94 méterre), szélessége tizenkét milliméterrel (1,89 méterre), magassága pedig mindössze két milliméterrel (1,46 méterre) nőtt.
Semmi vakítás, csak a fontos dolgok változtak
A tükörben egy még agresszívabb ragadozó tűnt fel, ideje menekülni. Vagy mások tükrében még agresszívabbnak látszunk – attól függően, a single frame melyik oldalán ülünk.
Szemből nézve az egyik legfeltűnőbb változás a singleframe maszkon érhető nyomon, amely jóval (mintegy húsz centivel) szélesebb, de laposabb lett, szinte betölti az autó orrát. A lökhárító is változott, a két szélén egy-egy jókora légbeömlő kapott helyet, a fényszórók pedig a korábbinál szögletesebbek, agresszívabbak lettek. Technikáját tekintve amúgy háromféle fényszórót választhatunk: alapból is LED-esek, de felárért LED-mátrix vagy LED HD-mátrix is rendelhető. Összességében szélesebbnek hat az új A6 arca, noha valójában igen kicsi a méretbeli különbség.
Hátul szintén több változást is észrevehetünk az előző generációhoz képest. Egyrészt átrajzolták a csomagtértetőt, az Audi-embléma alatt végigfutó krómcsík pedig beleér az új formájú és mintázatú lámpatestekbe. A lökhárítót ugyancsak átfaragták, és dupla kipufogóvéget integráltak bele. Profilból a határozottabb élek segítenek megkülönböztetni a C7-estől.
A beltérben jelentősebb átalakuláson ment keresztül az A6-os. Az új A7-hez vagy éppen az A8-ashoz hasonlóan a felső-közepes Audi is megkapta a Virtual Cockpitet, 10,1 colos középső kijelzővel, alatta pedig egy 8,6-os képernyővel. A műszeregység is virtuális, 12,3 colos kijelzőn láthatjuk a sebességet, fordulatszámot, vagy akár a navigációt, és minden lényeges információt, amit éppen kiválasztunk magunknak.
Okosabb, mint én
Van kultúrkör, ahol a Q7-es a menő, máshol a Toyota Prius. A két halmaz metszete lehetne a Q7 e-tron. De ennél nagyobb a jelentősége: szinte egy új világ kezdete.
A német Autobild munkatársai már bele is ülhettek az autóba, szerintük a helykínálat ugyan – természetesen – elmarad az A8-asétól, de lényegében így is tágasabb, mint amire bárkinek ténylegesen szüksége lehet. Hátul sem kell nyomorogni, nem ér bele semmibe a térd, a váll vagy a fej. A fejtér az elődhöz képest 11 millimétert nőtt, a lábtér 13-at – 1 méter 95 centis magassággal a hajunk már súrolhatja a plafont, de a németek szerint így is kényelmesebb hátul ülni, mint egy Mercedes-Benz E osztályban. A csomagtartó kapacitása 530 literes.
Ami a technikát illeti, az új A6-os már kizárólag mild-hibrid rendszerekkel lesz kapható, a négyhengeresekben tizenkét voltos, a hathengeresekben negyvennyolc voltos elektromos rendszer lesz. A belépőszintet a kétliteres TDI jelenti 204 lóerővel és 400 newtonméterrel, ezt 40 TDI-vel jelölik az Audi új rendszere szerint. Eggyel fölötte a 45 TDI van, háromliteres, V6-os dízellel, 231 lóerővel és 500 newtonméterrel. A dízelmotoros A6-osok közt az 50 TDI lesz a csúcs, amelynek háromliteres V6-osa 286 lóerőnyi teljesítményt és 620 newtonméteres csúcsnyomatékot tud leadni. A bevezetéskor egyetlen benzinessel lesz kapható az autó: a 3.0 TFSI 340 lóerejéhez 500 newtonméteres csúcsnyomaték társul.
A 3.0 TFSI-hez és a négyhengeres dízelhez hétsebességes S tronic váltó jár, míg a két V6-os dízelt nyolcfokozatú Tiptronic-kal szerelik. Minden V6-osnál alapfelszereltség lesz a Quattro összkerékhajtás. Futóműből is többféle (egész pontosan négy) megoldást kínálnak: alapból hagyományos acélrugós az A6, de lesz belőle húsz milliméterrel ültetett sportfutóműves, adaptív csillapítású és légrugós is. Felárért összkerékkormányzást is kérhetünk, ami 1,1 méterrel csökkenti a fordulókört, hátul öt fokot tudnak elfordulni a kerekek.
Vezetési segédletből harmincnyolcat vonultat fel a felső-középkategóriás Audi, ezeket három csomagban lehet elérni. A parkolássegítők közé tartozik a mindenféle kamerákon és kilátást segítő extrákon kívül az okostelefonról vezérelhető automatikus beparkolás is. A városi közlekedést kereszteződés-asszisztens, és más segédletek is támogatják. A túracsomagban többek közt adaptív kormányrásegítés, sávtartó és tempomat is van, részben önvezetőként is tud működni az A6.
Elsőre úgy tűnik, hogy az Audi méltó riválist küld harcba az 5-ös BMW és a Mercedes-Benz E osztály ellen. Élőben először a jövő heti Genfi Autószalonon láthatjuk az A6-ost, ott mi is megtapogatjuk majd. A forgalmazást idén júniusban kezdik meg, és bár hivatalos árak még nincsenek Németországban a becslések szerint 44 ezer euróba, azaz 14 millió forintba kerül majd a belépőszintű A6. Az Avantot, azaz a kombit várhatóan ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatják be, és egészen biztosan készül majd Allroad, S és RS kivitel is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
