A Bloomberg híre szerint már folynak a belső egyeztetések, amelyeknek a célja, hogy egyetlen vállalattá olvadhasson össze a Renault és a Nissan. A jelenlegi szövetség így jogi szempontból is egy egységgé válna.
A Renault-Nissan szövetség belső viszonyait ismerő szakemberek szerint rázós ügy volna egy ilyen egyesítés. Egyrészt jóvá kellene hagyatni mind a japán, mind a francia állammal, és persze a részvényesekkel is. Jelenleg a Renault birtokolja a Nissan részvények 44%-át, míg a Nissan a Renault 15%-át, az egyesülés azonban ennél sokkal szorosabb kapcsolatot jelentene.
Úgy hallani, a jelenlegi Renault és Nissan részvényesek az új cég részvényeiből kapnának a jelenlegi részesedésüknek megfelelő mennyiséget, bár azt eleve nem egyszerű meghatározni, hogy a Renault és a Nissan részvényeket milyen arányban váltsák az új papírokra. A Nissan ugyanis nagyobb és nyereségesebb vállalat, bár a szövetségben a tulajdonviszonyok miatt a Renault-é a vezető szerep.
Az egyesülés melletti egyik érv az lehet, hogy így hivatalosan is a Renault-Nissan válna a világ legnagyobb autógyártójává. A Mitsubishi tavalyi átvételével ugyanis 10,68 millióra nőtt a három szövetséges gyártó által együtt értékesített járművek száma. Ám egyelőre a szövetség nem számít egy cégnek, így a világelsőség kérdése sem egyértelmű.
Az idén egyébként már bejelentettek egy tervet, amely más szempontból ugyan, de szorosabbra fűzné a Renault és a Nissan kapcsolatát. Carlos Ghosn, a két cég közös vezére februárban beszélt arról, hogy megduplázzák a közös projektek számát, így a 2016 és 2020 közötti időszakban mintegy 10 milliárd eurót takaríthatnak meg.