A Jaguar elég erősen bekezdett terepjáró-fronton az F-Pace és az E-Pace bemutatásával, de ezzel még nem teljes a kínálat. Már dolgoznak egy harmadik, az eddigieknél jóval nagyobb termetű szabadidő-autón.
Úgy látszik, a markáns stílusbeli különbségh elegendő, hogy a Jaguar és a Land Rover luxus-terepjárói jól megférjenek egymás mellett. Erre utal legalábbis, hogy az Autocar híre szerint már megszületett a döntés a Range Rover testvérmodelljének kifejlesztéséről és gyártásáról.
Az azonos műszaki alapok ellenére a két autó jellege ugyanúgy eltér majd, ahogy az eddigi, hasonló méretű Jaguar és Land Rover típusoké. A Jaguar a J-Pace révén leginkább a Porsche Cayenne ellenfelét szeretné előállítani, míg a Range Rover inkább a Mercedes GLS és az Audi Q7 vásárlókat veszi célba.
A döntés nem véletlen: a Jaguar első terepjáró-fazonú modellje, az F-Pace jobban fogy, mint a márka bármely más modellje, tavaly több mint 70 ezer talált gazdára. Így, bár korábban attól tartottak, hogy egy ilyen autó árthat a Land Rover eladásoknak, pillanatnyilag úgy néz ki, ilyen veszély nem fenyeget.