Jaguar-verő világmárkát faragnának a Vörös Zászlóból
A megalomán tervek megvalósítása érdekében összefog két kínai autógyártó, a hatalmas FAW csoport és a még épp csak megalapított Byton. A cél versenyképes, korszerű kínai luxusautók építése.

A Hongqi, vagy Vörös Zászló volt az első kínai luxusautó, amelyet még Mao számára terveztek és gyártottak Kína első autógyárában, amelyből azóta az FAW csoport lett. A legelső modell, a CA72 még az 1950-es évek legvégén készült, a nagyobb és korszerűbb CA770 pedig, amely a márka legismertebb terméke lett, 1965-ben került gyártásba.
Hongqi néven később sok minden készült – például a harmadik generációs (szivar) Audi 100-asok – de a 2008-as Pekingi Olimpiára egy korszerű luxusautót rendelt az állam, amelyből később a Rolls-Royce-szerű kényelmet kínáló, hatalmas, V12-es L5/L7 lett, amelyet nem készítenek akárkinek, bármennyi pénze is legyen. Emellett akad még néhány kisebb Vörös Zászló luxusmodell, például a H7 vagy az LS5, de a márka éves szinten így sem készít 3000-nél több autót.
Nem eladó a kínai Rolls
Az angolul pár szót beszélő ember csak annyit tudott mondani az állami reprezentációs limuzinról, hogy ez egy titkos autó.
Ezen változtatna a FAW új elnöke, Xu Liuping, aki állítólag azt a célt tűzte ki, hogy a Hongqi márka 2025-re évi 300 ezer autót adjon el. A FAW, amely egyébként elsősorban a VW, a Toyota és a General Motors helyi partnereként létrehozott vegyes vállalatok bevételéből él, rendelkezik is a szükséges fejlesztések elvégzéséhez elengedhetetlen pénzügyi eszközökkel, de úgy néz ki, felhasználnák a Byton nevű cég villanyautós fejlesztéseit is, hogy lépést tarthassanak az elektromos luxusmodellek iránti igény várható növekedésével.
Az egyelőre nem egész világos, hogy a Vörös Zászló márka eladásainak megszázszorozását hogyan szeretnék véghez vinni. Ez még hét év alatt sem látszik elérhető célnak, még úgy sem, hogy Kínában még mindig gyorsabban nőnek az autóeladások, mint a világon bárhol másutt. A helyi luxusautó-piacon ugyanis durvább a verseny, mint bárhol másutt, hisz a nemzetközi márkákon túl itt a helyi gyártók is jelen vannak, csak a prémium-szegmensben legalább tíz kisebb-nagyobb cég verseng a vásárlók kegyeiért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
