Átalakul a Hyundai i20-as
Az i20-at jelen formájában 2014 óta ismerjük, de ha valaki látna is ilyen autót az utcán, aligha lenne képes megjegyezni, annyira kevéssé jellegzetes az aktuális generáció. Nyilván ezen igyekeztek most változtatni a tervezők, a típus félidős felújítása kapcsán.
Elég komolyan átrazjolták az autó orr- és farrészét, ahhoz képest, hogy egy szokványos modellfrissítést láthatunk. A korább, alapvetően egyenes vonalakkal határolt hűtőmaszk helyett íves oldalút készítettek, és ugyanígy összetettebb formájúak lettek a fényszórók, illetve a hátsó lámpák is. Ezzel persze keletkezett némi disszonancia a formaterven belül, hiszen azokon a lemezeken, amelyeken nem változtattak, így az ajtókon és a tetőn, még mindig a korábbi ultraegyszerű stílus köszön vissza. Ám a Hyundainál most már reménykedhetnek benne, hogy az autó többek ingerküszöbét lesz képes átütni, mint eddig.
Műszakilag sem maradt érintetlen az i20-as. A legfontosabb változás, hogy a 2018-as változat motorválasztékában már nyoma sincs dízelmotornak. Benzinesből viszont négy helyett öt lesz: az 1,2 literes, négyhengeres, 75 és 84 lóerős szívómotorok, illetve az ezres, háromhengeres, 100 és 120 lóerős turbók mellett ismét lesz 1,4 literes, 100 lóerős négyhengeres a kínálatban. Az összes motorhoz alapáron jár majd stop-start rendszer, és egyes változatok hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval is elérhetők lesznek az öt- vagy hatfokozatú manuális mellett.
Az i20 elektronikája is megújul. Korszerűsítették az elérhető fedélzeti szórakoztató és információs rendszert: a csúcsváltozat 7 hüvelykes kijelzővel, illetve Apple Carplay és Android Auto kompatibilis szoftverrel érkezik, de megjelenik a kínálatban egy egyszerűbb kivitelű fedélzeti számítógép is, 5 hüvelykes monokrom kijelzővel. Ezen felül az i20-as is megkapta a lassan elvárásnak számító vezetést segítő rendszereket. A csomagot SmartSense-nek hívják, és van benne automata reflektor, sávtartó asszisztens, automata vészfék, valamint sávelhagyásra figyelmeztető és éberség-figyelő rendszer is.
Ezekkel a változtatásokkal az i20-as várhatóan még legalább három évet maradhat az európai piacon.