Átalakul a Hyundai i20-as
Az i20-at jelen formájában 2014 óta ismerjük, de ha valaki látna is ilyen autót az utcán, aligha lenne képes megjegyezni, annyira kevéssé jellegzetes az aktuális generáció. Nyilván ezen igyekeztek most változtatni a tervezők, a típus félidős felújítása kapcsán.

Elég komolyan átrazjolták az autó orr- és farrészét, ahhoz képest, hogy egy szokványos modellfrissítést láthatunk. A korább, alapvetően egyenes vonalakkal határolt hűtőmaszk helyett íves oldalút készítettek, és ugyanígy összetettebb formájúak lettek a fényszórók, illetve a hátsó lámpák is. Ezzel persze keletkezett némi disszonancia a formaterven belül, hiszen azokon a lemezeken, amelyeken nem változtattak, így az ajtókon és a tetőn, még mindig a korábbi ultraegyszerű stílus köszön vissza. Ám a Hyundainál most már reménykedhetnek benne, hogy az autó többek ingerküszöbét lesz képes átütni, mint eddig.
Műszakilag sem maradt érintetlen az i20-as. A legfontosabb változás, hogy a 2018-as változat motorválasztékában már nyoma sincs dízelmotornak. Benzinesből viszont négy helyett öt lesz: az 1,2 literes, négyhengeres, 75 és 84 lóerős szívómotorok, illetve az ezres, háromhengeres, 100 és 120 lóerős turbók mellett ismét lesz 1,4 literes, 100 lóerős négyhengeres a kínálatban. Az összes motorhoz alapáron jár majd stop-start rendszer, és egyes változatok hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval is elérhetők lesznek az öt- vagy hatfokozatú manuális mellett.
Az i20 elektronikája is megújul. Korszerűsítették az elérhető fedélzeti szórakoztató és információs rendszert: a csúcsváltozat 7 hüvelykes kijelzővel, illetve Apple Carplay és Android Auto kompatibilis szoftverrel érkezik, de megjelenik a kínálatban egy egyszerűbb kivitelű fedélzeti számítógép is, 5 hüvelykes monokrom kijelzővel. Ezen felül az i20-as is megkapta a lassan elvárásnak számító vezetést segítő rendszereket. A csomagot SmartSense-nek hívják, és van benne automata reflektor, sávtartó asszisztens, automata vészfék, valamint sávelhagyásra figyelmeztető és éberség-figyelő rendszer is.
Ezekkel a változtatásokkal az i20-as várhatóan még legalább három évet maradhat az európai piacon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
