Összeesküvéssel vádolják a bukott VW vezért
Az az érzésünk, a dízelbotrányból, bár az ezzel kapcsolatos problémák nagy részére lassan megszületik a megoldás, néhányan még húznának egy kis hasznot. Például egy detroiti kerületi ügyész, aki az idén új vádat emelt a VW egykori vezérigazgatója, Martin Winterkorn ellen.

Korábban a vádakat nem hozták nyilvánosságra, mivel úgy vélték, hogy akadályoznák a folyamatban levő nyomozást, de úgy néz ki, ettől már senki nem tart. Így kiderült, hogy Winterkornt és öt egykori munkatársát vádolják összeesküvéssel és csalással. Matthew Schneider ügyész konkrétan azzal vádolja a korábbi VW vezetőség tagjait, hogy a tudtukkal és beleegyezésükkel fejlesztették ki és alkalmazták azt a motorvezérlő szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátási méréseket.
Winterkorn ezzel kapcsolatban Németországban már állt a bíróság előtt, és ott azt vallotta, hogy kezdetben nem értesítették a csalószoftver létezéséről, és ha tudott volna róla, meggátolja, hogy felhasználják. Azt azonban pontosan nem mondta el, hogy mikor értesült a létezéséről.
Technikailag Winterkorn és a többi öt korábbi VW igazgató Németországban biztonságban van az amerikai hatóságoktól, mivel a helyi jogszabályok nem teszik lehetővé a kiadatását. Az más kérdés, hogy ha beidézi a Detroiti bíróság, és nem megy el a tárgyalásra, akkor elfogatóparancsot adhatnak ki ellene, ami nem szokott elévülni, magyarul nem tanácsos olyan országba mennie, ahonnan a kiadatását kérheti az Egyesült Államok.
Az amerikai vádak szerint Winterkorn már 2014 májusában tudott a csalószoftver létezéséről, és azzal, hogy 2015 júliusában beleegyezett, hogy megtévesszék az amerikai hatóságokat. A dízelbotrány végül 2015 szeptemberében tört ki, ekkor ismerte el a gyártó, hogy turbódízel motorjaiban a mérések meghamisítására alkalmas szoftvert alkalmazott.
A Winterkorn elleni vádirat olyan szempontból kivételes, hogy korábban még a bizonyítottan halálos áldozatokat követelő autóipari ügyekben sem vontak felelősségre magánszemélyeket, általában megelégedtek a gyártóra kiszabott büntetéssel. Ez a VW esetében 4,3 milliárd dolláros bírságot jelentett, de azzal, hogy a korábbi igazgatóság tagjait is igyekeznek bíróság előtt felelősségre vonni, az Egyesült Államok jogrendszere új precedenst teremt.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
El se hinnéd mennyit számít 4,5 centi
Ajándékba kaptam egy nyári szettet, de nem teljesen olyan méret, mint a gyári. Mehet?
- Hírek
Trump enyhít az importvámokon, de még korai ünnepelni
A 25 százalékos vám marad, csak kreditrendszerrel enyhítenek rajta.
- Hírek
Szolnokon kipróbálta, mit tud a Porsche – a rendőrség egy húsos csekkel válaszolt
Közel ötszáz sofőrt mértek a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei rendőrök. Bemutatjuk a csoport rekorderét.
- Hírek
Eladó Elvis Presley 12,5 méteres, gitár alakú Cadillacje
Most került elő, de rejtély, hogy miként került Franciaországba.
- Hírek
Az ablakon kilógatva szállította a vasrudakat a rendkívül eszes sofőr, több autóban is kárt okozott
Személyi sérülés valószínűleg nem történt.
- Belsőség
A Riviérán kezdődött, és Peugeot-val végződött – az 5500 kilométeres próbaköröm naplójaPeugeot 205 1.1 (1993)
Ahogy a steak mellé jól esik valami könnyű, a Bálna mellé is kellett egy falatnyi Peugeot. Megvettem.
- Hírek
Gigantikus szívás a közlekedés a hosszú hétvégén: balesetek és torlódások mindenfelé
Az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályán is torlódásra lehet számítani. Van, ahol 4 kilométeres a kocsisor.
- Égéstér
Hogyan tovább az autóiparban?
Szó lesz az Automotive Summit 2025-ről, aminek a célja, hogy párbeszédet indítson a piaci szereplők és a szakmabeliek között.
- Hírek
Az F1-es Miami Nagydíj legnagyobb kérdései
Működnek a McLaren fejlesztései? Meddig maradhat versenyképes a Williams? Mi lesz a 2026-os motorszabályokkal?
- Közélet
Szavazz Magyarország legrosszabb megyei útszakaszára!Év legrosszabb útszakasza 2025.
Húsz vidéki útszakasz jutott a döntőbe, szavazz, hogy kihirdessük, melyik a legrosszabb!
- Hírek
660 milliárd forintos spórolásba kezd a Volvo
A svéd-kínai márka is nehéz időszakot él.
- Események
A veteránokat felújítjuk, az európai autógyártókat féltjük – a vasárnapi Parkoló Parádé előadásai!
Karotta és Ákos egy kínai autószalon árnyékából, Juhász Dani pedig veterán BMW-k alól meséli el tapasztalait mindannyiunk okulására.
- Vélemény
Magyar filmek ikonikus járművei
A magyar film napja alkalmából összegyűjtöttünk 13+1 klasszikust, amikre autós szemmel is jó szívvel emlékezünk.
- Hírek
A Volkswagen németországi üzemeiben gyárthatnak kínai elektromos autót Európának
A Volkswagennek most nem kellenek azok a gyáregységek, ezért egy kínai márka lecsapna rájuk.
- Hírek
Itt az újabb Toyota-terv, most a Google lesz a partner
Két nagyágyú szeretne összefogni.
- Hírek
Figyelmeztetés érkezett a Volkswagentől a büntetővámok miatt
Az Audi és a Porsche van nagyobb bajban.
- Tesztek
50 az új 35? Vezettük az elektromos Suzuki Vitarát!
Az elektromos Vitara könnyed, légies és jól vezethető, mint a benzines változatai, de érződik rajta, hoy frissebb, modernebb konstrukció.
- Hírek
Az Üllői úton bizonyították: itt mindenki hülye
Ezért sem ajánlott úgy vezetni, hogy az előttünk levőt követjük.
- Hírek
Hatótávnövelőt fejlesztenek, ami jobb, mint a tölthető hibridek (a gyártó szerint)
A ZF szerint sok vásárlóban még mindig jelen van a hatótáv miatti kétely, amit hatótávnövelőkkel lehetne eloszlatni.
- Hírek
6 milliós, nagy elektromos szedánt mutatott a Nissan
A Nissan az N7-et a Dongfenggel közösen fejlesztette, így sok benne a kínai alkatrész.
- Hírek
Hiánypótló: megérkezett a legerősebb Aston Martin SUV
A jelek szerint a lóerőkből sosem elég.
- Hírek
700 ezer autót hív vissza a GM motorprobléma miatt
Csak V8-as motorral szerelt autóknál fordulhat elő a probléma, amit gyártási hiba okoz.
- Közélet
Szavazz Budapest legrosszabb útszakaszára!Év legrosszabb útszakasza 2025
Tíz budapesti útszakasz került a döntőbe, szavazz, hogy kihirdessük, melyik a legrosszabb!
