Mindig akad egy zuga a világnak, ahol autó címén valami borzalmasat kezdenek gyártani. Manapság efféle tévedések már statisztikai alapon is Kínából érkeznek – elvégre az elmúlt tizenöt-húsz évben ott született a legtöbb autógyár – de a K23-ban az a meglepő, hogy tudjuk, a gyártó cég világhírű formatervezőket alkalmaz.
Valószínű persze, hogy a Geelynek ezt a villanyautóját Peter Horbury, aki egyébként a Geely arculatán kívül az új London taxi és a Lynk & Co fromaterveit is készítette, soha nem is látta. Ez ugyanis egy kevéssé ismert leányvállalatnál készül, a Kandinál.
A Gleagle néven autókat gyártó Kandi egyike a Geely birodalom által felvásárolt kisebb cégeknek, amelyek az új tulajdonos ellenére önállóan munkálkodnak.
A K23-on látszik, hogy igyekeztek valamiféle formatervet készíteni rá – hátulról még mintha emlékeztetne is egy Ford egyterűre – de olyan, mintha többen dolgoztak volna a feladaton egyszerre: az orr-rész nem passzol az oldalnézethez, az pedig a far kialakításával nincs összhangban. Ehhez jönnek még a lehetetlen arányok, a rettenetes kidolgozás, és az ajtók esetében a keret nélküli ablakok hiánya, ami azt a kevés ötletet, ami volt is, sikeresen csapja agyon.
A groteszk szerzet egyébként alig 4 méter hosszú, 1,64 méter széles és 1,63 méter magas, a tengelytávja viszont 2,65 méter, míg a tömege 1,2 tonna. Ez utóbbi adat nyilván a villamos hajtásláncnak is köszönhető, amely 65 lóerős, és mindössze 102 km/h végsebességet biztosít a járműnek.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy egy ilyen elektromos modell mibe kerül, de a Geelynek fontos, hogy minél többet adjon el belőle, már csak azért is, mert néhány éven belül a villanyautó-eladásoktól függ majd Kínában, hogy hagyományos autóból mennyit értékesíthet a cég.