Jelentés: elkerülhető lett volna az Uber halálos gázolása
Az Uber saját telepítésű szenzorai, de még a Volvo szenzorai is érzékelték a biciklijét toló nőt, mégis halálra gázolta a cég önvezető autója. Utóbbira van magyarázat, hogy az Uber saját berendezése miért nem lépett közbe, már kevésbé tiszta. Kiadtak egy jelentést a márciusi tragédiáról.
A 444 szemlézte az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) csütörtökön kiadott jelentését a balesetről. A márciusi tragédia megingatta az önvezető autók iránt épülő bizalmat, már csak ezért is mind a hatóságnak, mind az Ubernek, mind a nyilvánosságnak fontos, hogy egyértelmű magyarázat szülessen a történtekre. Nos, konkrét információk már vannak. Tudni például, hogy az önvezető módban közlekedő Volvo 40 mérföld/órával (64 km/h) haladt, ami bőven a megengedett sebességhatár alatt van.
Fontosabb viszont, hogy mit láttak az autó szenzorai. Az Uber saját szenzorai hat másodperccel az ütközés előtt már észlelték a biciklijét toló nőt, míg a Volvo saját, gyári érzékelői 1,3 másodperccel az ütközés előtt. Ekkora tempó mellett még utóbbi észlelési idő is elég lehetett volna a baleset elkerülésére, de a Volvo nem vészfékezett a saját jelzése miatt, azt a funkciót ugyanis az Uber korábban kiiktatta teljes volvós flottájában.
A hatóság megállapítása szerint az önvezető rendszer hardveres része rendben működött, a szenzorok ugyanis időben érzékelték a nőt, az Uber szoftvere a felelős, hogy aztán nem történt semmi. A biciklit toló gyalogost a szoftver ismeretlen tárgyként, járműként, majd biciklisként azonosította, haladási irányával nem tudod kalkulálni, végül pedig nem csinált semmit. Ahogy szintén nem avatkozott közbe az autóban ülő humán munkaerő sem.
A baleset után az Uber felfüggesztette önvezető autóinak tesztelését. Azt mondják, amikor folytatják majd, a korábbinál korlátozottabban teszik.