A Suzuki 1998 óta minimális változtatásokkal kínálta a Jimnyt, de most végre eljött a korszerűsítés ideje. Japánban meg is tartották a bemutatót, és bár Európába is eljut a típus, úgy tudjuk, hozzánk már más motorokkal hozzák majd.
Japánban két változata lesz az újdonságnak: az egyik belefér az adókedvezményes, és a városokban könnyebben parkoló Kei-kategóriába, a másiknak a mérete és a motorja is nagyobb lesz. Az előbbibe 660 köbcentis motor kerül, és nem lesz rajta se sárvédő-szélesítés, se nagy kerekek. Így az előírásnak megfelelően a hossza 3,4, a szélessége 1,48 méteren belül maradhat. Az utóbbit viszont nagy, fényezetlen sárvédőkkel és küszöbszélesítéssel kínálják, a motortérbe pedig 1,5 literes négyhengeres szívómotort építenek.
A Suzuki egyébként megtartotta a típus jellegzetes műszaki megoldásait. A motort továbbra is hosszában építik a különálló létravázba, amely alatt merev tengelyes hátsó futóművet találunk. Így az új generáció valószínűleg hasonlóan jó terepjáró lesz, mint a kifutó modell. Ugyanakkor az új generáció minden 2018-as szabványnak és piaci követelménynek megfelelhet.
Úgy tudjuk, Japánon kívül más motorválasztékkal kínálják majd a típust. Európába az ezres háromhengeres turbómotorral, illetve az 1,2 literes Dualjet négyhengeressel (K12C) érkezik majd, míg Indiában és más fejlődő országokban a régebbi, de egyszerűbb és olcsóbb 1,2 literes motorral, az előző Swiftben alkalmazott K12B-vel dobják piacra.