A BMW igazgatótanácsának tagja szerint csak tökéletes megoldást szabad kiengedni az utakra, és szerinte olyan még jó darabig nem is lesz.
A különböző önvezető rendszerek az elmúlt években számos kérdést vetettek fel az autógyártók és a törvényhozók számára. A rendszerre egyértelműen van igény, hiszen sokkal több az olyan autó tulajdonos, aki inkább áthárítaná a felelősséget és a stresszt egy jól működő rendszerre, mint az olyanok, akik boldogan váltogatnának sebességet egy hosszabbra nyúlt dugóban is.
Korlátozott vagy teljesen önvezető rendszerek fejlesztésével szinte minden gyártó foglalkozik, tökéletes megoldás egyelőre viszont nincsen, ami miatt gyakran számolunk be balesetekről itt a Totalcaron is. Az önvezető rendszerek amellett, hogy kényelmesebbé és ideális esetben biztonságosabbá tehetik majd az életünket, egy sor morális kérdést is felvetnek. A BMW igazgatótanácsának tagja és a márka járműveinek eladásáért az Egyesült Királyságban felelő Ian Robertson szerint is ez gátolja leginkább az önmagát vezető autók elterjedését.
„Annak ellenére, hogy már most is lehetséges, hogy az autók döntsenek bizonyos szituációkban, nem gondolom, hogy valaha is választhatnak majd helyettünk halál vagy halál között.” – mondta Robertson az Auto Expressnek, aki ezzel olyan szituációkra utalt, amikor az önvezető autónak el kell döntenie, hogy két lehetséges rossz közül melyiket válassza az autó.
„Az önvezető rendszerek még nem elég fejlettek. A sikert abban mérjük, hogy a tesztek során hányszor kell a felügyelő személyzetnek közbeavatkoznia önvezető módban. Egyelőre háromnál járunk 1000 kilométernél. Jól hangzik, de ez még mindig hárommal több, mint ami elfogadható.” – utalt Robertson arra az álláspontjára, miszerint csak tökéletes rendszert szabad sorozatgyártásba engedni. Robertson a jelenlegi bizonytalanság miatt nem tartja elképzelhetetlennek, hogy egyes országok korlátozzák, vagy akár be is tiltsák az önvezető autókat.