Lassan vége a lóerőhajszának, a közeljövőben a tömeg lesz a mérce a sportautózásban. Erről a szupersportautós lóerőhajsza egyik főszereplője, a McLaren vezérigazgatója, Mike Flewitt beszélt a héten.
Flewitt nyilván hazabeszélt, a McLaren ugyanis tényleg belehúzott a súlycsökkentésbe, de ettől még egyáltalán nem biztos, hogy általánosan ez lesz az irány minden gyártónál. A britek hamarosan megnyitják az 50 millió fontos (18 milliárd forint) beruházással készülő új kompozit anyagokkal foglalkozó központjukat, amit a McLaren nemcsak magának épít, de másoknak is bérgyárt majd, illetve fejleszt kompozit alkatrészeket. Reményeik szerint az egész brit autóipart vezető helyre segítik majd vele a súlycsökkentési versenyben, azaz hiába gyártanak brutálisan pazarló benzinfaló szörnyetegeket, közvetve hozzásegíthetnek másokat a károsanyagkibocsátási szintek tartásához.
Bár látványos lépéseket egyelőre csak a McLaren tesz súlycsökkentés-ügyben, nem kérdés, hogy teljesítmény-hajszának nincs sok értelme. Turbóval vagy anélkül, villanysegítséggel vagy anélkül – a sportautógyártás nagyjai ma már bárhogy tudnak olyan erős motorokat építeni, ami használati szempontból értelmetlen. Talán nem véletlen, hogy egy új szereplő, a szupersportautózásba a semmiből nemrég beszállt Brabham például rögtön egy egytonna alatti szörnyeteggel mutatkozott be.