A Genfben bemutatott Cupra villanyos versenygépet most először tesztelték mozgásban egy horvátországi versenypályán. A fejlesztők szerint a hajtáslánc kiválóan vizsgázott, külön kiemelték a 9000 telefonaksival megegyező méretű áramforrás hatékonyságát. Az intenzív igénybevétel tapasztalatait a rendszer továbbfejlesztéséhez fogják használni. A cél a 2019-es szezonban egy TCR-alapú elektromos túraautóbajnokság elindítása. A Seat vezérigazgatója, Luca De Meo szerint az E-Racer egy igazi versenygép, és az első teljesen elektromos túraautó, ami bizonyítja, hogy a versenyzés egyszerre lehet tiszta, hatékony és látványos.
A Cupra E-Racer műszaki alapjait a WTCR-ben versenyző Cupra Leontól kölcsönözte. A benzines hajtáslánc helyett egy 65 kilowattórás akkumulátor és egy villanymotor gondoskodik az elképesztő gyorsulásról. A százas sprint megvan 3,2 másodperc alatt, és a kétszázas tempó elérése sem tart tovább 8,2 másodpercnél. A 270-es végsebességét pedig 12 ezres motorfordulat mellett futja meg.
A Cupra különálló márkaként a genovai autószalonon mutatkozott be először egy közel 300 lóerős átcímkézett Atecával. Előtte akár csak a Mercedesnél az AMG, a sportosabb modelleket jelölte a Seatnál. A jövőben a Cuprának szánják az exkluzívabb márka szerepét. Nagyobb teljesítménnyel, korábban érkező műszaki újdonságokkal és szabadabban variálható felszereltségi szintekkel próbálják megszólítani a prémium élményt kereső vásárlókat.