Ha olcsó autót kell készíteni használható méretben, abból gyakran származnak váratlan kompromisszumok. Ilyen a Honda Crider is, amely egy testes négyajtós szedán, kisautó-alapokon. Már a második generációt mutatják be, amely tovább növekedett.
A Crider eddig sem volt kicsi, de a modellváltással tovább növekszik: a második generáció hossza 4,76 méter, a szélessége 1,8 méter, a magassága 1,5 méter, a tengelytávja pedig 8 centivel, 2,73 méterre nőtt. Mindez attól érdekes, hogy a műszaki alapokat továbbra is a Honda Citytől, a Jazz lépcsős hátú változatától kölcsönzik. Ez garantálja, hogy a Civicnél nagyobb autót viszonylag kedvező áron tudják adni, bár az azért kérdéses, hogy a két számmal kisebb autókhoz kifejlesztett futómű hogy birkózhat meg egy ekkora karosszéria lengéseivel.
Az első generáció 1,8 literes szívómotorját is lecserélik, ahogy mindenhol másutt is, helyette egyelőre csak az ezres, 125 lóerős turbómotorral kínálják majd a Cridert. Ez 15 lóerő teljesítménycsökkenést jelent, viszont a fogyasztás is csökken, a gyári adat szerint 4,9 literre száz kilométeren.
A Európába nem hozzák a Cridert: amennyire tudjuk, először csak Kínában mutatják be, ahol a GAC-Honda gyártja, de később Indiában és más ázsiai piacokon is van esély a felbukkanására.