Most lett teljes a Seat SUV-kínálata, a legnagyobb modell, a Tarraco bemutatásával. Ez lényegében az Ateca nagy testvére, hasonló a viszony a két modell között, mint a Škoda Karoq és Kodiaq között. Nem egészen véletlen, hogy ez jut az eszünkbe: ha van valódi testvérmodellje a Tarracónak, az a Škoda legnagyobb SUV-ja lehet.
A két autónak persze más a formaterve: az oldalablaksor, az orr- és a farrész kialakítása is eltérő. Valószínűleg ennek köszönhető az is, hogy a Tarraco teljes hossza 4,735 méter, ami egész pontosan 3,8 centivel több a Kodiaq-énál. A műszaki alapok viszont valószínűleg teljesen azonosak. Minden adatot egyelőre nem ismerünk, de az már biztos, hogy a Tarracóból is lesz hétüléses változat.
Természetesen a motorválaszték is a szabványos VW motorkínálatból áll össze: a turbós benzinesek közül az alapot az 1,5 literes, 150 lóerős jelenti, ezen felül kétliteres 190 lovas benzinmotorral, valamint ugyanekkora, 150 és 190 lóerős TDI-kkel lesz kapható a típus. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú DSG váltó választható. A nagy Seat természetesen összkerék-hajtással is elérhető, ami itt a 4Drive nevet viseli, de amúgy megegyezik a VW és a Škoda által alkalmazott hajtásrendszerrel.
Említésre méltó megoldás még a DCC néven forgalmazott adaptív csillapítású futómű-rendszer, illetve a műszerfal megoldása, amelynek – szemben a VW csoport sok más típusával – nem szerves része az információs és szórakoztató rendszer 8 hüvelykes érintőképernyője, hanem a műszerfal elé került, a gyári megfogalmazás szerint lebegő kiépítésben. A műszerfal viszont itt is helyettesíthető a Digital Cockpit nevű képernyő-alapú megoldással, bár ez valószínűleg itt is feláras extra.
Érdekesség még, hogy bár a spanyol márka jelzéseit viseli, a Tarraco nem Spanyolországban készül, de még csak nem is Csehországban, ahol a Škoda jelvényes rokonság. A Volkswagen központi gyárában, Wolfsburgban folyik majd a gyártása az év végétől. A típus forgalmazásának beindítását pedig 2019 elejére ígérik.