A GM-AvtoVAZ ugyan még létezik, de úgy néz ki, egyetlen megmaradt modelljüket sem tervezik leváltani, annak ellenére, hogy néhány éve elkezdték a Niva utódjának kifejlesztését.
A jelenlegi hátteret ismerve persze nem olyan meglepő, hogy a Chevrolet Niva utódjának fejlesztését határozatlan időre felfüggesztették. A General Motors még 2015-ben elkezdte teljesen leépíteni oroszországi tevékenységét: a helyi összeszerelő üzemeket, ahol Opel és Chevrolet modellek készültek, bezárták, így a százegynéhány tagú Chevrolet kereskedőhálózat már csak az AvtoVAZ-nál bérmunkában készülő Nivát forgalmazza. Ehhez képest az idei év első nyolc hónapjában több mint 18 ezer példányt adtak el a terepjáróból, ami egyáltalán nem rossz eredmény, ám úgy tűnik, a Chevrolet márka csak addig maradhat Oroszországban, ameddig ez az egy szem, 2002 óta piacon tartott típus még eladhatónak bizonyul.
A GM-Avtovaz 2014-ben bemutatott egy tanulmánytautót, amelyről a Niva következő generációjaként beszéltek, és akkor egy csomó részletre is fény derült. Például elárulták, hogy a Peugeot egyik régi benzines szívómotorját, az 1,8 literes, 135 lóerős EC8-at építenék bele, és valószínűleg padlólemezt is a Daciától vásároltak volna hozzá. A piaci bevezetést akkor 2016-ra ígérték, de erre nem került sor azóta sem, és most már úgy tűnik, nem is fog.
Közben a Renault irányítása alatt működő Lada, amely még mindig az eredeti Nivát gyártja 4x4 néven, dolgozik egy utódmodellen. Úgy hallani, ők visszavásárolnák a Niva típusjelzés használati jogát, ahogy fogalmaztak, ha adódik rá lehetőség, bár hogy ez megtörténik, megtörténhet-e a közeljövőben, az valószínűleg számukra sem egyértelmű.