Dízel, benzines vagy hibrid? A Citroen válasza: mindhárom
Nem csak a kínai gyártók próbálnak ilyen-olyan módszerekkel betörni az európai piacra, ez fordítva is megfigyelhető, az viszont még mindig ritka, hogy egy nagy múltú európai gyártó először az ázsiai gigaország piacán vezet be valamit és csak később hozzá el a kontinensre.
A Citroën C5 Aircross családi szabadidőautó éppen ezt az utat járta be, hiszen egy éve a kínai piacon már kapható, Európában viszont csak most, a Párizsi Autószalon után kezdik forgalmazni. Fontosnak tartották kiemelni, hogy az itteni piacra szánt példányok nem Kínában, hanem a százmillió euróból felhúzott új Rennes-i PSA-üzemben készülnek.
A 4,5 méter hosszú és 1,7 magas dobozautó barátságos családi batár, elöl és hátul bőséges lábtérrel, inkább mókás mint minőségi anyagokból kialakított utastérrel, a C4 Cactusről ismert "Airbumpokkal", vagyis ajtóvédő dekorelemekkel. Az összkép üzenete egyértelmű: ez már nem a különc Citroënek korszaka, a forma nem agresszív, nem megosztó, inkább sokaknak tetsző.
Mivel korunk egyterűje egyértelműen a SUV, nem csoda, hogy a PSA nagyon koncentrál erre a szegmensre. A C5 Aircrosst benzines, dízel és később konnektoros hibrid kivitelben, hatos kézi- és hat, illetve nyolcfokozatú automata váltóval, valamint első- és összkerékhajtással is elérhetővé teszi. A motorválasztékban az 1,2 literes PureTech turbó-benzines jelenti az alapot, a dízeleknél pedig az 1,5 HDI és mindkét motor 130 lóerős. Az erősebb, 1,6 literes benzinmotor és a kétliteres HDI egyaránt száznyolcvan lóerős lesz.
Az úthibák elszigeteléséről progresszív lengéscsillapítók és komfortülések gondoskodnak, többféle menetdinamikai program közül is választhat a vezető, a jó pakolhatóságról pedig a már alaphelyzetben is 580, ledöntött hátsó üléssekkel pedig akár 720 literes csomagtér.
Párizsban csupán koncepcióautóként szerepelt a Citroën standján, de két év múlva már kapható lesz a márka első konnektoros hibridje. A C5 Aircross Hybridbe a 180 lóerős benzinmotor mellett egy 80 kilowatt teljesítményű villanymotor kerül. Ez az autó egy feltöltéssel akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemmódban vagyis a mai szabályozás szerint mindenféle kedvezményekre, nálunk például a zöld rendszám használatára jogosult. A Citroën a következő évtized közepére minden modelljéből akar majd alternatív hajtású változatot készíteni.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.