Én imádom, a magyarok nem: DS
Ha a formák nem elég németesek, ha túl sok a rombusz, ha sokszögekből áll a fél műszerfal, az szinte biztos bukás a Kárpát-medencében, márpedig pontosan ezekkel az elvekkel operál a DS, vagyis a PSA prémiummárkája, és így írható le röviden a legújabb kis SUV, a DS3 Crossback is. Én imádom, önök sajnos nem fogják.

Bár egy éve bemutatták már a családi méretű DS7-et, a vadonatúj DS3 Crossback tervezésekor gurult igazán messzire a gyógyszer. Az alig több mint négyméteres kis SUV hátsó utasteret csak nyomokban tartalmaz. Ha magamhoz állítom be az első üléseket, többé se ki, se be, és hasonlóan picik a hátsó oldalablakok is. Az egész autó annyira bevállalós, olyan nagyon a dizájnról és a merészségről szól, hogy remélem, benépesíti majd Párizs utcáit.
A gyakorlatilag kétszemélyes puffancs megtekintése elsősorban szemből és hátulról ajánlott, csodásak a motorháztető hullámai, a ledmátrix fényszórók és ledes hátsó lámpák is kifejezetten jó karaktert adnak az autónak, de oldalt a B oszlopok, illetve az ablakvágatok kuszasága nekem már egy kicsit sok.
Az utastér prémium minőségű, a kiállított példányokban finom tapintású műanyagok és bőr volt minden, és már az ajtópuffanás, illetve az utána következő síri csend is utal arra, hogy a franciák tényleg mindent beleadtak a zajkomfort fejlesztésébe. Ezen segítenek a speciális ajtótömítések, a zajszigetelő szélvédő, a megszokottnál vastagabb oldalablakok, a vastagabb oldallemezek, illetve az ezek alatt lévő rezgéscsillapító hab alkalmazása. A kis DS kilincsei besimulnak a kaszniba amikor a vezető és az indítókártya eltávolodnak, majd ismét kiemelkednek, ha visszatér az autó gazdája.
A D3 Crossbackhez rendelhetünk elektromos mozgatású, fűtött első ülést masszázsfunkcióval, illetve Focal gyártmányú fedélzeti audiorendszert, több mint ötszáz watt összteljesítménnyel. A vezetéstámogató rendszerek összjátékaként ez a modell 2-es szintű részleges önvezető funkciót is kínál, vagyis a vezető rövidebb időre, főként autópályán elengedheti a kormányt, nem kell tartania a ráfutásos balesettől, sőt, a radaros elven működő érzékelők éjjel-nappal időben észlelik az úttestre lépő gyalogosokat és bringásokat is. Fontos áldás még a parkolássegítő rendszer, amely óránként 30 kilométeres sebességgel haladva segít megtalálni a DS számára megfelelő méretű helyet, majd be is kanalazza oda az autót.
A mini SUV igazi nagy dobása a teljesen elektromos E-Tense alváltozat lesz, amely a jövő év második felében lép piacra, és WLTP-ciklus szerint akár 300 kilométert tehet meg két feltöltés közt, míg fél óra alatt nyolcvan százaléknyi energiát pumpálhatunk bele a megfelelő gyorstöltővel. Ez az 50 kilowattórás akkuval felszerelt, 136 lóerős kis DS 8,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, mindössze 3,3 másodperc kell neki a városi tempó eléréséhez és fékezéskori visszatáplálással akár a teljes kapacitás húsz százalékát is képes visszanyerni.
Aki továbbra is a fosszilis energiahordozókra bízná magát, az a PSA-konszern aktuális turbós benzinesei és közös nyomócsöves dízelei közül válogathat. A legerősebb 1,2-es benzines 155 lóerős lesz és nyolcfokozatú automata váltót kapcsolnak hozzá, de az olcsóbb DS3-akba hatos kézi váltót és 100, illetve 130 lóerős Puretech motorokat tesznek, és éppen ezt a teljesítménypárost hozzák majd az 1,5 literes dízelek is, melyek megfelelnek a legszigorúbb Euro 6.2 környezetvédelmi normának.
Hogy miért várható, hogy Magyarországon merev elutasítás lesz a DS3 Crossback osztályrésze? Mert kulturálisan, illetve esztétikai preferenciáinkban egy egészen más univerzumhoz tartozunk. Idén szeptember végéig 11 darab DS márkájú új autót adtak el Magyarországon, tavaly 19-et, stb. Persze ezen a helyzeten sokat javít majd, ha majd 2019-től lesz nálunk is hivatalos márkakereskedése is a DS-nek...
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
