Tekintve, hogy tavaly 60 százalékkal nőttek az elektromos autó eladások, a Volkswagen sem halogathatja tovább a villanyos hajtásra történő átállást. A ID néven érkező tisztán elektromos modellcsalád bevezetése 2020-ban kezdődik, de addig is érdemes fenntartani az érdeklődést megfontoltan csepegtetett részletekkel.
Ennek megfelelően ezúttal Thomas Ulbrich, a Volkswagen villanyfőnöke osztott meg újabb részleteket a vállalat terveiről. Elméletileg már négy típus is készen áll a gyártásra, legalábbis a fejlesztés már a vége felé jár, de a gyártósorok felállítása azért még igényel egy-két évet. Ezek a modellek az ID, egy Golf méretű kompakt, az I.D. Crozz névre hallgató hobbiterepjáró, az I.D Buzz kisbusz és az I.D Vizzion, amit egyfajta Tesla-riválisnak szánnak.
Az mindenesetre jó jel, hogy az elektromos autók legkényesebb részére, az akkumulátor gyártására már meg is vannak a partnerek. Továbbá egymilliárd eurónyi összeget fektettek a gyártósorok építésébe Zwickauban, tehát igencsak komolyan gondolja a cég az elektromos termékpaletta bővítést.
Az ezek szerint már szinte végleges tervek alapján, az új MEB néven kifejlesztett elektromos platform nem lesz különösebben forradalmi. Ahogy azt már a Teslától vagy akár a Nissantól is megszokhattuk, az akkumulátor a padlóba kerül és mind két tengelyt külön villanymotor hajtja majd kiviteltől függően.
Újdonságnak fog számítani ellenben, hogy az egyes modelleket különböző méretű akkumulátorral is meg lehet majd vásárolni, és nem csak úgy, mint a Tesla Model 3 esetében, hogy az olcsóbb változatban is a nagyobbik aksi van szoftveresen lebutítva. Ezzel minden vásárló a saját autózási szokásaihoz legjobban passzoló hatótávval veheti majd meg a kiszemelt modellt.
Kiderült még, hogy gyorstöltéssel 30 perc alatt teljesen fel lehet majd tölteni az akkumulátorokat, és forgalmazni fognak majd otthonra is felszerelhető töltőoszlopokat, amik nagyjából százezer forintos áron fogják megoldani az éjszakai töltést. A beígért szoftverfrissítésekkel pedig elméletileg az autó teljes élettartama során naprakész a Volswagenünk. Továbbá az ID modellek fel lesznek készítve vezeték nélküli indukciós töltésre is.
Érdekesség még, hogy a cég saját számításai szerint, a gyakran felhozott kételyek az áramhálózat túlterheléséről is alaptalanok. Becsléseik szerint egymillió villanyautó csupán fél százalékkal növelné az áramfogyasztást éves szinten Németországban, és tekintve, hogy 2020-ban is csupán 150 ezer autót terveznek értékesíteni, szerintük olyan nagy baj nem lehet.