Csődben a sebességi világrekord-projekt
Nem tudni, hogy a Bloodhound valaha megfutja-e az 1610 km/h-t, ahogy ígérték. Ami elválasztja a csapatot a cél elérésétől, az állítólag úgy 25 millió angol font, de még van remény a folytatásra.
A Bloodhound csapatot két brit sebességi rekorder, Richard Noble és Andy Green alapította, arra, hogy megdöntsék Greennek a Thrust SSC-vel 1997-ben szárazföldön elért 1228 km/h-s világrekordját. Az új sugárhajtású jármű elkészült, tavaly 320 km/h-ig gyorsultak vele, de azóta alig halad a munka, pedig a konstrukció elvben alkalmas arra is, hogy elérje az 1000 mérföld/órás, azaz 1610 km/h-s sebességet. A csapat most abban reménykedik, hogy a csődeljárás során sikerül orvosolni a pénzzavart, és összejön az a 25 millió angol font, ami ahhoz kellene, hogy a Bloodhound elérje végső célját.
Elvileg három elérhető cél maradt: egy dél-afrikai teszt, ahol 900-1000 km/h-ig gyorsítanák a járművet, még mindig teszt-jelleggel – ehhez úgy 5 millió fontra lenne szüksége a csapatnak. A következő lépcsőfok, a jelenlegi rekord megdöntése úgy 15 millió font elköltése után lenne lehetséges, míg az 1000 mérföldes sebesség túllépéséhez volna szükség úgy 25 millióra. Valamelyest nehezíti a dolgot, hogy közvetlen haszon alig várható egy ilyen befektetéstől, annál is inkább, mivel az autón levő felület nagyrészét értékesítették már, viszont a csődgondnokságot az az FRP Advisory nevű specialista vállalta, amely korábban a Force India F1-es csapatnak is új tulajdonost talált. Így a projekt résztvevői optimisták: azt mondják, a csődvédelem lehetőség a megfelelő befektető megtalálására. „Ez egy lehetőség a megfelelő befektetőnek, hogy maradandót hagyjon hátra... és bár nem jelentéktelen összeg, amire szükségünk van, egy F-1-es szezon ennél sokkal több pénzbe kerül.” - írja nyilatkozatában a csapat vezetése.
Ha megkapja a pénzt a jelenleg öt fős csapat, az azt jelenti, hogy az első mérföldkövet, a nagy sebességű tesztet úgy 10 hónap múlva hajthatják végre, amihez ehhez legalább 15 főre kellene emelni a létszámot. Az 1000 mérföldes tempó eléréséhez viszont vagy negyven fős gárdára, és több évnyi munkára lenne még szükség.