Véget érhet a Peugeot és a Toyota közös kisautógyártása
Jelenleg a második generációnál tart a PSA és a Toyota közös kisautója, amely három változatban, Citroën C1, Peugeot 108 és Toyota Aygo néven készül. A 2005 óta termelő csehországi PSA-Toyota gyárnak azonban ez lehet az utolsó közös terméke.
A Les Echos híre szerint 2021-től külön utakon folytatja a kisautó-fejlesztést a két gyártó. A közös üzem a Toyotánál maradna. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Peugeot-Citroën ezzel kivonul-e a kisautó-piacról – ez sem lenne nagy meglepetés a kategória méretét és a belőle várható nyereséget ismerve – vagy maga fejleszt új modellt.
Mindez így is logikus: az Opel felvásárlása miatt a PSA-csoport jelentős többletkapacitással küzd, azaz könnyedén találhatnak új üzemet házon belül jövőbeli kisautóik gyártására. Még jól is jönne, hogy eggyel kevesebb gyárat kell bezárni, ami a hozzá kapcsolódó elkerülhetetlen politikai nyomás miatt igen nehéz feladat. A Toyota viszont valószínűleg kénytelen lesz vagy bezárni brit üzemét a Brexit kapcsán, vagy korlátozni az ott termelt típusok körét, így kapóra jönne nekik a viszonylag olcsón termelő üzem Közép-Európában.
A francia lap azt is tudni véli, hogy ugyanakkor a PSA-Toyota együttműködés más fronton folytatódik: a francia cég továbbra is ellátja majd haszonjárművekkel a Toyota európai részlegét, sőt, lehetséges, hogy még szélesítik is a közösen fejlesztett típusok körét.
A PSA szóvivője nem tagadta, hogy ez a variáció is lehetséges, bár azt mondta, döntés még nem született. „Az eredeti, 2002-es szerződésben, amelyet a kolini üzem alapításáról aláírtunk, szerepel egy záradék, amely alapján bármelyik fél bármikor felülvizsgálhatja álláspontját. Most épp ez történik, de még nem dőlt el semmi.” - nyilatkozta.