A Volkswagen csoport európai gyártásának átszervezése teszi szükségessé egy új üzem létesítését, annak kapcsán, hogy a Passatot gyártó emdeni telephelyet teljes egészében villanyautók gyártására állítják át. Így ugyanis a Passat gyártása Csehországba, a Škodához, pontosabban a Kvasny üzembe költözik, ahonnan viszont ezzel kiszorul a Seat Ateca és a Škoda Karoq. Úgy tűnik, a cseh telephely bővítése helyett új autógyárat hoznak létre a régióban, olyan helyszínen, ahol olcsó munkaerő-költségekkel és adókedvezményekkel számolhat a gyártó.
Első körben Bulgária és Románia neve merült fel, mint lehetséges helyszín, de állítólag azt a lehetőséget sem vetették még el, hogy a cégcsoport valamelyik motorgyárában alakítsanak ki autógyártó kapacitást. Így merült fel a lengyelországi Polkowice, illetve a győri Audi gyár is a lehetséges helyszínek között. Ez utóbbi különös lépésnek tűnhet, de a villanyautók gyártásának felfutásával párhuzamosan számítani lehet a benzin- és dízelmotor-gyártás iránti igény csökkenésére, így elképzelhető, hogy a VW egy motorgyár részleges átalakításával olcsóbban megúszhatja az ügyet, mint egy teljesen új üzem felépítésével.
Bár még el sem dőlt, hogy hol épülhet ki az új gyártókapacitás, feszültséget már ez is szült. A Volkswagen németországi szakszervezeti tanácsa azt követeli, hogy a VW márka, és ne a Škoda vagy a Seat irányítása alatt működjön a gyár, viszont úgy tűnik, a vállalatcsoport vezetése erről másként gondolkodik. „Még nem dőlt el a kérdés, de a Škoda az esélyesek egyike.” - mondta Hans Dieter Poetsch, a cégcsoport felügyelőbizottságának elnöke.