Már nagyképű az új Land Rover Defender
Miközben az előző Defendert, a legendát, ami objektíve egy elavult traktor volt, sokan elsiratták már, sőt, van, aki épp a szellemi utódját készül piacra dobni, a Land Rover is dolgozik valamin, ami az előd hírnevéből próbál lendületet szerezni.
Eddig már egy csomó mindent mondtak a Defender utódjáról, egymásnak ellentmondó dolgokat is. Ami egyértelmű, hogy nem óhajtják megtartani annak a rétegmodellnek, ami volt: az ős-Defender ugyan kiváló terepjáró volt, és igazán jellegzetes, sokak szerint szeretni való karakter. Mindennapi használatra viszont csak nagyon komoly kompromisszumokkal volt alkalmas, és ezért nem is lehetett nagyobb mennyiségben eladni.
A háromajtó változat álcafóliás prototípusán is az látszik, hogy egészen utcai jellegű gumik vannak rajta, és a képek alapján az is valószínű, hogy elöl és hátul is független felfüggesztés van a korábbi merev híd helyett. Ezen felül elöl és hátul is könnyűfém felniket és tárcsafékeket látni, közepesen alacsony profilú abroncsokkal. Mindez azt jelzi, hogy a Defender utódja inkább lesz stílusos utcai SUV, mint az elődje, amelyről sok rosszat el lehet mondani, de hogy nem terepre született, azt biztosan nem.
A formáról még korai lenne bármit mondani, mivel úgy néz ki, a Land Rovernél láthatóan nem csak a mintás fóliával álcáznak. Több mint valószínű, hogy a motorháztető és a tető formája sem így végleges, mintha itt valamilyen rátét-elemekkel igyekeznének leplezni a formát. Ugyanakkor az nem kétséges, hogy a szögletes alapforma és a rövid túlnyúlások megmaradnak, így akik korábban csak a stílusa miatt vettek Defendert, az új géppel is boldogok lesznek. A kérdés az, hogy tudnak-e emellett komolyan vehető terepjáró változatot is készíteni – azért arra nem fogadnánk, hogy ez nem lehetséges – vagy meg sem próbálják.
Mindenesetre az már nem titok, hogy a Defender következő, műszakilag is korszerűnek ígérkező változata 2019 végén mutatkozik be, és 2020 elején kezdődhet a gyártás, ha minden a tervek szerint alakul.