Bár a leggyorsabb autókat készíti, a Koenigsegg mégis egészen apró cégnek tűnik az autóipar léptékei szerint. Talán ezért meglepő, hogy most a 20%-át veszik meg 150 millió euróért.
A tervek szerint a Saab maradékait birtokló, kínai tulajdonú NEVS az apró svéd sportkocsigyár szakértelmét hasznosítva lehelne új életet a mára jócskán megöregedett technikába. Ennek érdekében a kínaiak megveszik a Koenigsegg 20%-át, és vegyes vállalatot hoznak létre, amelyben 65%-ot a NEVS, 35%-ot a Koenigsegg birtokol majd. Hogy mi lehet a közösen elérendő cél, az egyelőre nem egészen világos, de egyes feltételezések szerint a Trollhattanben álló egykori Saab gyár hasznosítása is a lehetőségek közt lehet, amelyből a gyártósorokat időközben már Kínába költöztették.
A NEVS, bár elvben rendelkezik mindennel, ami a régi Saab 9-3 utolsó változatának gyártásához szükséges, nincs irigylésre méltó helyzetben. A Saab név használati jogát elvesztették, és az autó, amelyet gyárthatnak, szintén nem tűnik frissnek: a 9-3-ast még 2003-ban mutatták be az Opel Vectra műszaki alapjain, és utoljára 2008-ban korszerűsítették a konstrukciót. Ráadásul a kínai gyártást sem sikerült beindítani az utóbbi majdnem öt évben.
A Koenigsegg alighanem az új tulajdonos, az Evergrande Group révén kerül a képbe: ez a cég, amely korábban a Faraday Future befektetőjeként is feltűnt már, a korábbi hírek szerint 930 millió dollárt fizet a NEVS 51%-áért, és megpróbálná talpra állítani a megfeneklett projektet, amelynek a célja a korszerűsített, elektromos hajtásláncú 9-3-as gyártása lenne Tianjun városában.