Meglepetés: Carlos Ghosn még mindig a Renault igazgatója
A Renault, ha lassan is, de felocsúdni látszik a tavaly novemberi sokkból, amit akkori vezetője, Carlos Ghosn tokiói letartóztatása okozott. Bejelentették, hogy a holland székhelyű vegyesvállalat, a Renault-Nissan BV elnöki posztjára a Renault új vezérigazgatóját, Thiery Bolloré-t jelölik, és azt is, hogy Ghosn még mindig állásban van a Renault-nál.

Korábban úgy nézett ki, hogy a Nissan és a Mitsubishi után a Renault is megszabadul Ghosn-tól, de most jelezték, hogy csak azokban a pozíciókban váltották le, ahol tényleg létfontosságú volt, annak érdekében, hogy ne váljon döntésképtelenné a Renault. Viszont továbbra is igazgatótanácsi tag maradt, sőt, megtarthatta állásait az Alliance Rostec Auto BV-nél, amely a Lada irányítására alakult társaság, és a Renault brazil részlegénél is.
Mindez azért lehet érdekes, mert ezzel a Renault jelezte, hogy továbbra is Ghosn mögött áll, akit Tokióban jelenleg is vádemelés nélkül tartanak fogva, arra hivatkozva, hogy fennáll a szökés veszélye, ha szabadon engedik.
A Renault új vezetői, és a Nissan között egyelőre nem kezdődtek meg a tárgyalások, úgy tudjuk, először ezen a héten találkozhat Jean-Dominique Senard, a Renault frissen beiktatott elnöke és Hiroto Saikawa, a Nissan vezérigazgatója. Senard várhatóan áprilisban csatlakozhat a Nissan igazgatótanácsához, ám azzal kapcsolatban, hogy átvegye-e az elnöki pozíciót a Nissannál, nem feltétlen várható egyetértés a két fél között. A Renault-Nissan szövetség alapító okirata az elnök kiválasztásának jogát a Renault hatáskörébe adja, de a Nissan részéről már jelezték korábban, hogy ezzel a gyakorlattal nem értenek egyet.
Egyes feltételezések szerint a japán kormányzat is a Nissan függetlenedési törekvéseit támogatja. A japán ipari minisztérium és a francia pénzügyminisztérium azonban határozottan cáfolta a pletykákat, amelyek szerint Japán nyomást gyakorolna Franciaországra, a Renault legnagyobb részvényesére, hogy csökkentse a francia cég 43,4%-os részesedését a Nissanban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
