A tajvani Luxgen márka csupán 2009 óta létezik, és bár egy ideig egész sikeres volt, mostanában gyengén megy az üzlet. Ám most itt az új csodafegyver, amely talán új lendületet ad a mifelénk kevéssé ismert autógyártónak.
A Luxgen a Nissan tajvani partnerének, Yulon Motorsnak a vállalkozása: viszonylag korszerű modellekkel jelentek meg a piacon az évtized elején. A műszaki alapokat érthető módon a Renault-Nissantól szerezték be – az első modellekhez állítólag korábbi Espace alapokat használtak 2010-ben – és három tagú modellpalettát hoztak össze: egy kisebb és egy nagyobb szedánt 3-as és 5-ös néven, valamint a 7-est, amely afféle átmenet egyterű és terepjáró között.
A cég természetesen nem csak Tajvanon van jelen: a Dongfenggel alapított vegyesvállalat révén a Népi Kínában is működik egy gyáruk, amely a cég legnagyobb bevételi forrása volt. 2014-ben még vagy 60 ezer autó készült itt, de az elmúlt években bezuhantak az eladások, tavaly már a 10 ezret sem érték el.
Nyilván ezen segíthet az új URX, amely a korábbi Luxgen 7 korszerű megfelelőjének látszik. A 4,74 méter hosszú és 1,76 méter magas járműből öt- és hétüléses változat egyaránt készül majd, a hajtását pedig 1,8 literes, turbós, 150 lóerős benzinmotorra bízták.
Hogy ez az egy modell elegendő lesz-e az érdeklődés drámai csökkenésének megállítására, azt egyelőre nem tudni, de azt egyértelműen mutatja, hogy a Yulon vezetése egyelőre reménykedik benne, hogy a Luxgen képes lesz kitermelni egy új típus kifejlesztésének az árát.