A T6.1 névre keresztelt facelifttel a Volkswagen közepes áruszállítója is megkapta az Arteonnal megkezdett új dizájnelemeket, de ezúttal a lemezek alatt is komoly a frissítés.
A hatodik generációs Volkswagen Transportert 2015-ben mutatta be a gyár, így bőven itt volt az ideje a félidős modellfrissítésnek. Ahogy az ilyenkor szokás, az olcsón módosítható elemeken változtattak, így megkapta a magasabb, két alsó szélén ferdén felfelé ívelő hűtőrácsot, ahogy azt manapság Volkswageneken már megszokhattuk. Alakítottak egy kicsit a lámpák belső szerkezetén is, valamint az oldalsó index és az első lámpák közötti részt az altípus logójával egészítették ki.
Belül drámaibb a változás, sokkal frissebb és szemre jobb minőségű lett a műszerfal, új a kormány, és kérésre már teljesen digitális műszeregységet is kaphat a Transporter. Növeltek a központi kijelző méretén is, ami most már 9,2 colos és már SIM-kártyát is fogad, hogy egyszerűbb legyen internetet varázsolni az autóba. A Volkswagen eleget tett egy régóta halogatott váltásnak is: a T6.1-esben a hidraulikus kormányszervót elektromechanikusra cserélték, így könnyebben tudják teljesíteni a hatályos emissziós normákat.
A nagyfelújítás kitért az autó elektronikai rendszerére is. A rendelhető extrák közé bekerült az oldalszél asszisztens, a sávtartó, a parkolássegéd, az utánfutó asszisztens, és a fejlett táblafelismerő rendszer is. A kétliteres dízelmotorok továbbra is 102-200 lóerő közötti lépcsőkben érhetők el, az egyes piacokon eddig árult kétliteres TSI benzinmotorról egyelőre nincsen információnk. Az igazi újdonság az ABT Sportsline-nal közösen fejlesztett elektromos változat, ami 110 lóerős és egyetlen töltéssel akár 400 kilométert is megtehet, bár ezt még az NEDC ciklus szerint mérték.
Az ősszel érkező facelift természetesen érinti a Multivan, Camper, Bullit és Caravelle alváltozatokat is. Ez a Transporter-család még mindig a 2003-ban bemutatott T5-ös platformján alapul, de a következő, valóban teljesen új modell már vélhetően a Forddal közösen fejlesztve érkezik valamikor 2023 körül.