Polestar 2: az első komolyan vehető villany-Volvo
A Polestar az 1-es számú modellt, az erős és elegáns kupét bevallottan csak beetetésnek szánta. Valójában a Polestar 2 a cég első, nagyobb sorozatú gyártásra szánt típusa.
A formatervet már ismerhetjük: még a Volvo-Geely CMA platform bemutatása kapcsán állítottak ki két tanulmányautót. A 40.1 azóta megvalósult Volvo XC40 néven, és ez alapján sokan arra számítottak, hogy a szedán, a 40.2 majd Volvo S40-ként érkezik meg. Nem így lett: most Polestar 2 néven mutatkozik be.
Ez már sorozatgyártásra szánt autó, amelybe viszonylag jó paraméterekkel rendelkező elektromos hajtás kerül. Két villanymotor lesz benne, amelyek összesen 402 lóerő leadására alkalmasak, és 78 kWh-s Li-ion akkucsomag, amely az EPA szabvány szerinti mérés alapján 442 km-es hatótávot biztosít. Hogy ne legyen ilyen egyszerű a helyzet, az európai WLTP ciklusban 500 km-es hatótávot adnak meg.
A Polestarnál 39 900 eurós (úgy 12,6 millió forintos) induló árat ígérnek, de ahogy a Tesla a Model 3 esetében, itt sem ezzel az alighanem kisebb akkucsomaggal felszerelt alapmodellel indul a gyártás. A Polestar 2-ből legalább egy évig az 59 900 eurós, azaz kb. 19 millió forintos változat lesz az elérhető legolcsóbb. Az első példányok várhatóan 2020-ban érkeznek, és ahogy az 1-es esetében, itt is csak interneten vesz fel rendeléseket a cég.
Kezdetben kizárólag megvásárolni lehet majd a Polestar 2-est, de a későbbiekre ígérnek valamiféle előfizetési konstrukciót is, hasonlót ahhoz, amivel a Volvo az Egyesült Államokban jelenleg kifejezetten sikeres.
A Polestar 2 világpremierjét a Genfi Autószalonon tartják, ehhez képest meglepő, hogy úgy néz ki, Svájc nem lesz ott azok közt az országok közt, ahova 2020-tól szállítani kezdik a típust. Első körben ugyanis csak Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Belgiumban, Németországban, Hollandiában, Norvégiában, Svédországban és Nagy-Britanniában vezetik be a márkát.