Elveszti csúcsmotorját a Jaguar XE
A háttérben komoly váltás zajlik a Jaguarnál és a Land Rovernél motor-fronton – ennek a jelei látszanak most az XE felújítása kapcsán is.
A lényeg, hogy lassanként felhagynak a Ford motorgyárában készülő régebbi V motorok forgalmazásával, és a helyükbe a saját fejlesztésű Ingenium motorok lépnek. Az XE esetében ezt azt jelenti, hogy a 340 és 380 lovas háromliteres V6-osok eltűnnek a kínálatból, és csak a 250 és 300 lóerős kétliteres négyhengeres benzinesek, illetve a 180 lóerős, ugyancsak kétliteres dízel marad. Egy soros hathengeres változat ugyan készül az Ingenium családból is – ez 400 lóerős, és épp mostanság kezdik gyártani – de úgy néz ki, az XE nem kap belőle, legalábbis egyelőre.
Vizuálisan is változik az XE, de nem igazán látványosan. Kicsit talán agresszívebbek a légbeömlők az orr-részen, átszabták a hátsó lámpák formáját és van néhány új felni, de hunyorítva ugyanazt az autót látjuk. Belül is akadnak változások, bár nem feltétlenül azok, amiket a közönség leginkább várt. A szemtanúk szerint a belső tér kritizált anyagválasztásához egyelőre nem nyúltak, viszont a fedélzeti rendszereket felfrissítették. Állítólag a beállításainkat már mesterséges intelligencia jegyzi meg, az automata változat váltókarját pedig az F-Type-ból emelték át.
A megújult XE már megrendelhető, de egyelőre csak az angliai alapárát ismerjük. Ez 33 915 font, azaz durván 12,5 millió forint.