Ez menti meg az Alfa Romeót?
Irdatlan pénzt locsolt el az FCA a Giuliára, és még olyan hírek is érkeztek, hogy nem feltétlen érte meg. Bitang jó dolog a Giulia, de az a baj, hogy a kategóriájában olyan mélyen betonozták be a német riválisokat a vásárlók tudatalattijába, hogy nehezen csábulnak át az olaszokhoz. Legyen akármilyen dögös, szerény a motorválasztéka, nincs hibrid változata, és a multimédia is kihívásokkal küzd. Ja, hogy vezetni jó? Az kérem senkit nem érdekel.
A hobbiterepjáró viszont igen, ezért a Stelvio alatt folytatódik az Alfa palettabővítése, mindenki készüljön, jön az Alfa Romeo Tonale. A Genfben kiállított autó olyan szinten koncepció, hogy a kamu-kipufogóvégek mögött nincs semmi, és típusjelzés is kicsit csálén áll, mintha Giorgo csak úgy odacsapta volna műszak végén. Pletykák szerint a Jeep Renegade (és így a Fiat 500X) alapjaira épülne a modell, ám ezekénél lényegesen komolyabb lesz a stílusa.
Az Alfás gyomor a Stelviót is nehezen vette be, de annak ott volt mentségnek a vezethetősége, ellenben a Tonale egy keresztmotoros, elsőkerekes hibrid lenne, és hát erre szokták azt mondani, hogy innen szép nyerni. Viszont akármennyire is szembe megy a márka hagyományos értékeivel, nem néz ki rosszul. A tervezők a Disco Volantét emlegették, mint inspiráció, de elnézést, nincs annyi abszint a világon, hogy belelássam. Viszont a fényszóró, és benne a csavart menetfény határozottan menő, meg olyan autót sem gyártottak még, aminek ne állt volna jól az előredöntött maszk.
A klasszikus Alfa felni nagyjából egy gurulós bőröndnek is jól állna, a Tonalénak is sokat ad, és még az is lehet, hogy marad a külső tükör nélküli bódé, hiszen nemrég az Audi utcára engedett ilyet. Kicsit mégis olyan érzése van az embernek, hogy a rajzolók méla undorral ültek neki a feladatnak. Nem alibizték el, a munka becsületes, csak kérdés, hogy érdemes-e az Alfa nevét és formanyelvét egy ilyen autón koptatni.
Gyanítom, hogy igen, mert bár lehet, az ortodox alfás gyomor nem veszi majd be, de méretosztálya és külsőségei miatt valószínűleg tarolni fog. És tudják mit? Ha ez az ára a rendes Alfák fejlesztésének, akkor legyen is úgy.
Genf 2019.
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.