Hogy mennyire disznó az új oroszlán!
A Peugeot élete csapdájába sétált bele, amikor megcsinálta a 206-ost. Annyira betalált a forma, annyira beégett a népnek, hogy generációkon át csak azt újrázták. Ragozhatták viszont akárhogy, sosem tudták újraalkotni azt az erejű formát, amivel a 206 tarolt. Most viszont itt van Genfben a 2019-es 208 és basszus, rendesen zabálnivaló.
Mokány, dögös, és bár rajta vannak az aktuális Peugeot motívumok, mint a kardfog, de mégis egyedinek hat. Főleg sárgában súlyosan vágykeltő, ez a szín hozza ki, hogy mennyire mutatós a hátsó fekete műanyag betét, amivel összekötötték a lámpatesteket, és ez emeli ki az első lökhárító díszítőelemeit. A tetővonal nem változott sokat, de arról már mindent elmondtak a tervezők, amit elakartak. Egészében szemlélve viszont magasan kiemelkedik a mezőnyéből a 208. Egyelőre itt a GT-line, sportos firlefrancokkal, de remélem, lesz valami jó húsos GTI változat, ez a forma egyszerűen kívánja a dühösen felzabált szerpentineket.
A beltértől már nem tudtam ennyire egyértelműen elhasalni, mert bár izgalmas formák vannak, csak nem éppen jó anyagokból. Nem túl biztató a középső tároló hajlongó műanyagfedele sem, viszont kellően techno a bútorzat. Kedvencem a műszercsoport: ez egy hagyományos kijelzőpanel, mint oly sok helyen, de van benne egy csavar. A panel elé egy plexit húztak, amelyre adatokat vetítenek, így olyan, mintha az információk lebegnének az LCD előtt. Boszorkányos, imádom, ha még látszani is fog napfényben, ez lesz új kedvenc műszerfalam.
Vannak menő zongorabillentyű kapcsolók középen, jó kattintgatni őket, csak izé, ennyi. Nincs analóg klímakezelő, azt továbbra is az érintőképernyő menüjéből kell előhozni. Ez nem nagyon jó, az viszont igen, hogy a beltér bőséges helyet ad elöl, és hát hátul sem rossz, ha az ember elfogy nyak környékén, ugyanis a fejtér kevés.182 centivel nem értem hozzá ugyan a tetőhöz, de ahhoz pont elég volt, hogy klausztrofób legyen hátul az élet.
Bizalomgerjesztő minden szempontból, jól fog az ülés, jó fogni a lapított aljú kormányt, minden eddiginél nagyobb kijelzőkön jön a jóság, természetesen még nagyjából a kaputelefon is csatlakoztatható a multimédiára. A 208 már a CMP platformra épül, így a DS3 Crossbackből ismert elektromos rendszert kapja meg, azaz egy 100 kW-os motort etet egy 50 kWh-s akkucsomag, 340 kilométer körüli hatótávot ígérve.
A hagyományos motorok alja az 1,2-es 75 lovas szívó lesz, turbóval 100 és 130 lóerős benzinesek közül választhatunk, és még az 1,5-ös, 100 lovas dízel is tartja magát. A formán nem fog múlni a siker, ha meg olyan lesz vezetni, mint amit a dizájn sugall, akkor komoly tényező lehet az új 208.
Genf 2019.
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.