Fejlett hibrid rendszert készül bevezetni a Nissan
A villanyautók felé vezető úton lehet egy hasznos átmeneti állomás a soros hibrid, amelyet a Nissan e-Powernek hív.
Egyelőre az IMQ tanulmányban mutatták be a Nissan új hajtásrendszerét, amely a benzin-elektromos hibrid hajtás egy újabb variációja. Az e-Power rendszer ebben a kivitelben több villanymotort is tartalmaz: ezek összteljesítménye 340 lóerő, és összkerék-hajtást is megvalósítanak. Az átlagosan leadható teljesítmény ennek nyilván a töredéke: bár a részletes adatokkal még adós a Nissan, annyit elárultak, hogy egy 1,5 literes turbós benzinmotor tölti újra az akkumulátort, ami annyit jelent, hogy hosszú távon ennek a maximális teljesítménye nyerhető vissza a rendszerből.
A rendszer elsődleges előnye az, hogy az elektromos hajtás rugalmas karakterét nyújtja annak hibái – a méregdrága akkumulátorok és a lassú töltés – nélkül. A benzinmotornak csak az autó átlagos teljesítményigényét kell fedeznie, miközben rövid időre viszonylag nagy teljesítmény leadására is alkalmas, ami lehetővé teszi a fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érdemi csökkentését. A részleteket nyilván azért sem osztotta meg a Nissan, mert egyelőre fejlesztés alatt áll az e-Power. Az európai bevezetését 2022-re tervezik, nyilván annak érdekében, hogy a márka hozni tudja az EU-ban 2021 végétől elvárt 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot, ami benzinből 4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren.
Bár magával az IMQ tanulmánnyal kapcsolatban még kevesebb konkrétum hangzott el, nem lehetetlen, hogy az itt alkalmazott jellegzetes, nagy sima felületekből és határozott, de enyhén íves élek alkotta formanyelv egy kevésbé radikális változata három év múlva már egyes Nissan szériamodelleken is megjelenik. A tanulmány jellegében egyébként a Qashqai-ra emlékeztet, ami nem csoda: a középkategóriás crossover volt az utóbbi évek egyik legsikeresebb Nissanja Európában, így nagy a valószínűsége, hogy az e-Power rendszer szériaváltozatát is itt vessék be az elsők között, hisz az a cél, hogy minél többen válasszanak ilyen, alacsony szén-dioxid-kibocsátású modelleket.