Az autómegosztó cégek kedvence lehet, ami ebből a Fiatból lesz
Az autómegosztó cégek álma lehet a Fiat kis tanulmányából, ami nem elég, hogy villanyos, de annyira igényre szabható, mint semmi más a piacon.

Három év munkája van benne a tervezőcsapatnak, de végül megmutatta a Fiat, hogy tudnak ők kisautót csinálni anélkül is, hogy az ne legyen pandásan unalmas és ne nyúljon kényszeresen vissza az ős 500-as karakteréhez. Ez lett a 120 és Centoventi néven is futó tanulmányuk, ami annyiban mindenképp érdekesebb, mint a hasonló futurisztikus koncepciók sora, hogy jó eséllyel a következő Panda karaktere már benne van, és hogy végtelenül igényre szabható.
Ott van mindjárt az akksi. Alapból száz kilométerre elég csomag van benne, de meg lehetne venni hozzá bármikor plusz csomagokat, amikkel legfeljebb ötszáz kilométeres hatótávig bővíthető. Az utolsó csomagot már nem a padlóba építik, hanem az első ülések alá. Ez a több szint, ami miatt olcsó lehet a kínálat alja, hiszen még mindig az akkumulátor egy villanyautó legdrágább eleme, de egy ekkora autónak száz kilométerre elég csomagot ma már relatív olcsón meg lehet úszni.
A Centoventi egy lehetséges közeljövőről szól, ahol az ember megvesz egy teljesen alap autót olcsón, majd kedve és pénzkerete alapján vesz meg hozzá idővel plusz elemeket, amiket bármikor, akár otthon a garázsban egymaga könnyen cserélgethet. Cserélhető rajta például a tető - van pl. üveg és napelem -, de a bódét fedő különböző színű elemeket is fel- le lehet pakolgatni. Belül is sok a legózható dolog, az anyósülést egy az egyben ki lehet váltani egy gyári gyereküléssel, de akár tárolórekesszel is.
Az igény szerint összevásárolható, ki-be pakolható belső kiegészítők a tanulmánynál száz fölöttiek, de ha széria lenne, valószínű meglépnék, ami a prémium villanyautóknál (az Audi és a Tesla legalábbis így csinálja) mostanság divatba jött: alighanem a Fiat is ugyanúgy képzeli el a villanyautós jövőt, hogy alapból beletesz minden infotaimentes extrát, amit aztán plusz pénzért lehet feloldani rajta. Sőt, az olaszok lehet, hogy kicsit előrementek a jövővárással, mert azt mondják, ebben a legózásra épülő irányzatban lesznek olyan elemek is a beltérhez, amiket 3D-s tervrajzként adnak el, aztán nyomtassa ki külső értékesítő, ha akarja.
Látszik, hogy tanulmányhoz mérten beletette a Fiat a munkát a Centoventibe, és hogy sokat agyaltak ezen az alapból fellegózható elképzelésen, ami könnyen lehet, hogy 2-3 éven belül egy irányzat lesz a kisautóknál a márkánál, ha most jó visszajelzéseket kapnak miatta. Az autómegosztóknak állítólag tetszik az irány, és az már önmagában nem kis piacot jelenthet, akár új Panda lesz a tanulmányból akár valami más.
További cikkek a Genfi Autószalonról:
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
