Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
A jóízlés genfi csúcstermékeit már összeszedtük egy amiket hazahoztunk volna Genfből-féle gyűjtésbe, de úgy lesz teljes a kép, ha teszünk egy kört az ízlés másik végén is. Szóval ez itt mindaz, aminek inkább csak az árát hoztuk volna el. Lényegében a teljes Mansory-stand.
A drága giccsre fogékony gazdag ember talán egyidős a fajunkkal, de hogy az újgazdagságot emlékezet óta kézen fogva kíséri a történelmen a túlárazott gagyi imádata, az nem kérdés. Valószínű a Mansory standján is hamarabb nyílik a Mészáros Lőrincek pénztárcája, mint az Albert hercegeké, bár az ott látott komoly érdeklődőkből úgy sejtem, a német tuningcégnek egész konkrétan az arab és az orosz vevőkből telik ekkora standra minden évben. Aminek bejáratában idén ott állt mindjárt Philipp Plein divatpápa G Mercije, amitől még a fényképező is eldobta az élességet.
Kezdjük az árával, azt ismerve talán kevésbé tűnök nyárspolgárnak, ha nagyon rászűkülök a fikázásra. 550 ezer eurót (150 millió forint) kér érte a Mansory, cserébe megígérik például, hogy legfeljebb tizenkilenc másik ilyen lesz majd belőle bolygón a tiéden kívül. A szürke álca ötven árnyalata – szól az alcím a Star Trooper név mellett, de akárhogy keresem, én csak négyet találtam rajta. Ennyi pénzért persze nem csak a fóliát és a vörös ledeket dobták rá, a G63 motorját is felhúzták 850 lóerőig, nyomaték 1000 Nm van benne, amivel Ferrarikat ehetsz a terepmintás kockával: 3,5 másodperc neki a 0-100.
Kicsit odébb áll a Billionaire, egy Rolls-Royce Cullinan, amin kívül még egész visszafogta magát a Mansory. Bent szabadult el a pokol, viszont olyan gyorsan pörögnek ezeknél az eurók a beltérben, hogy a stand összes autóját csak zárt ajtók mögül vizsgálhattuk, nehogy megkopjon a krokodilbőrözés. Az bizony. Ugye 2019-ben már egy autógyártó sem adhatná a nevét olyan úri bolondságokhoz, mint ritka hüllők lenyúzott bőre (a Dartzot kivéve), szóval akinek az ízlése mégis ezt igényli, megértő partnereket talál olyan tuningműhelyeknél, mint amilyen a Mansory is. Az eredetigazolást az autóhoz adják, és ha ez a tény bármit könnyít a vevő lelkiismeretén tudhatja, hogy olyan krokodilokról van szó, akiket kimondottan arra neveltek valamiféle farmon, hogy mindenféle luxy holmikhoz adják a bőrüket.
Akinek a képcsokor meghozta a kedvét, 785 ezer eurót szedjen össze a Billionaire-re, ennyiért adja a Mansory, amíg a tizenhárom darabos készlet tart.
Hogy a Mansory mekkora játékos milyen hatalmas pénztartalékokkal, azt ezzel a saját Bugatti Chironnal lehet a legjobban szemléltetni. A világ első tuning Chironja az övék, ami Centuria néven fut. A hajtásba alig mertek belenyúlni, a kipufogórendszer volt a legtöbb, amit érdemben piszkáltak a bódé alatt. Lett belőle ilyen egyedi ovál az autó végén.
A németek nem mondták még meg a Centuria árát, de itt nem a kész autó lesz a termék, hanem azt a kevés Chiron-tulajdonost próbálják meggyőzni vele, hogy náluk építtesse át a VW-konszern évekig csiszolgatott, szét szélcsatornázott csúcstermékét ezzel a ki tudja, mennyire tudományosan fejlesztett márványmintás karbonozással. A nagy tempótól mindenesetre nem féltik a Mansory-nál, még apró lukas felniket is kapott, amik nagy tempónál berántják a levegőt a fék hűtéséhez.
A karbonhoz nyúltak a Lamborghini Urusnál is, abból lett ez a szétszállkásított Ventatus. Van egy S63 AMG kabriójuk, amit a színével adnak el, és Smartjuk, amit aztán még inkább. Ha nem telítődtél még a Mansory-stílusból, a galériában van még pár futtában elkapott fotónk a stand más autóiról. Lesz ott egy Lotus Elise GTE is, amit nem tudtak annyira elrontani, hogy ne kívánjuk továbbra is.
További cikkeink a 2019-es Genfi autószalonról:
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.
- Ellene mondotok-e a Brabusnak?
- Azt hiszed, itt sok lóerő van? Akkor tévedsz. Mert annál sokkal, de sokkal több.