Az éppen full villanymárkává váló Smart elköszön az amerikai piactól. Se az USA-ban, se Kanadában nem futott be a márka, a tavalyi gyenge szereplés után logikus lépés a kivonulás.
1246 – ennyi autót sikerült eladnia a Smartnak Észak-Amerikában 2018-ban. Ez az anyacég Daimler léptékével mérve kábé egy statisztikai hibahatár, úgyhogy kicsit sem meglepő, hogy nem erőltetik tovább a kereskedést arrafelé. A Smart jövője amúgy is inkább Kína. A Daimler legnagyobb részvényese, a Geely ugyanis lát még fantáziát a nemrég majdnem beszántott márkában és elviszi a gyártását keletre.
A tervek szerint 2022-ig kifut Európában a Smart gyártása, és kábé akkor indul majd Kínában a Geely-vel közös gyártás. Ebben a németeknek jut majd a formatervezés, a kínaiak pedig adják majd a műszaki oldalt, ami ugye első sorban a villanyhajtás lesz, mivel a Smart a közeljövőben egy száz százalékban villanyautós márka lesz. A Geely-nek komoly tervei vannak, állítólag ez a miniautós vonal sem marad változatlan és kibővítik majd a kínálatot a B szegmensre is.