A BMW egyre tökéletesebben szabja át szabvány műszaki megoldásait a különböző alkalmazásokra. Ahová igazán nagy teljesítményt szánnak, ott egységesen a 4,4 literes V8-as turbómotort alkalmazzák, de eltérő teljesítményszintekkel. Az M50i változatokba egy 530 lovas változat kerül.

Nem mintha ez nem lenne szükségtelenül erős: az X5-öst 4,3 másodperc alatt rántja fel százra, az X7-est pedig 4,7 másodperc alatt (pont ezt tudta tíz évvel ezelőtt a legendás, V10-es M5-ös). Összkerékhajtással, két tonna feletti üres tömeggel és a benzinmotorok hatásfokával ez persze nagyon magas fogyasztást eredményez. Az X5 a gyári adat szerint még úgy is 10,5-10,7 litert fogyaszt, hogy a BMW bevallottan csal, és a szabványos WLTP mérések eredményét átszámítja a korábbi NEDC szabvány szerinti eredményekre. A hivatalos indoklás szerint azért, hogy összehasonlítható legyen a korábbi fogyasztási adatokkal, de a WLTP ciklus egészen biztosan magasabb fogyasztási adatot jelent. Gyanítható, hogy a többi német gyártóhoz hasonlóan egyszerűen nem vállalják a magasabb fogyasztási adatok közlését, inkább odaírják az értékek alá nagyon apró betűvel, hogy manipuláltak a számokkal – hátha az kevesebbeknek szúr szemet. A testesebb, nehezebb és nagyobb homlokfelületű X7-esnél még súlyosabb a helyzet, ott 10,9-11,1 literes átlagot adnak meg, ezek után érdekes lenne tudni, hogy mennyi lehet a WLTP szabvány szerinti érték. Tizenöt liter? Vagy húsz? A vásárlóközönségnek persze aligha számít, a lényeg, hogy ez olyan terepjáró, amivel egy tízéves Lamborghinit már meg lehet izzasztani.
Eddig ezek a legsportosabb változatok mindkét X modellből, ennek megfelelő a körítés is. A futóművüket sportosabbra hangolták, és az alapfelszerelés része a 21-es felnigarnitúra, amit 22-esre lehet cseréltetni, ha valakinek netán nem lenne elég rázós az élmény. Érdekes, hogy az aktív hátsókerék-kormányzás már ezeknél a változatoknál is csak extraként rendelhető.
A két új típust a BMW amerikai üzemében gyártják, és bár lehetséges, hogy Európába is elhozzák az M50i-ket, egyelőre csak az amerikai árakat közölték. Az X5 nyolchengeres csúcsváltozatát 82 ezer dollártól lehet majd megkapni odaát, az X7-ből pedig 99 ezer dollár lesz ugyanez a változat, de sejthető, hogy a magas szén-dioxid-kibocsátás, és az ehhez kötődő költségek miatt ezek a változatok Európában jóval drágábbak lesznek, ha az itteni forgalmazásuk mellett dönt a BMW.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
