A VW-é az új elektromos rekord a Nürburgringen
Ahogy április végén megígérte a VW Sport, az elmúlt bő hónapot a Nürburgring körrekordjának megjavításával töltötték. Az átdolgozott ID.R célja a villanyautós rekord megdöntése volt, és ez össze is jött.
Az új villanyautós pályacsúcs, amelyet Romain Dumas állított fel, 6:05,336, ezzel sikerült jócskán alámenni Peter Dumbreck és a NIO EP9 6:45-ös rekordjának. Ugyanakkor ahogy sejthető volt, a Porsche 919 Evo 5:19,546-os abszolút körrekordjának a közelében sincs a VW eredménye. Ennek pedig az az oka, hogy az autó végsebességét az áttételezés 270 km/h-ra korlátozza. A 680 lóerős csúcsteljesítmény elvileg jóval nagyobb végsebességet is lehetővé tett volna, de kétséges, hogy a nagyobb sebességgel járó nagyobb energiafogyasztással a jármű végigért volna a 20,8 km-es pályán.
Ezzel azonban még nincsen vége az ID.R demonstrációs körútjának. Észak-Amerika után, ahol új pályacsúccsal nyerte a típus a Pikes Peak hegyi felfutót, és a Nordschleife rekorddöntése után Kínába megy a gép, ahol az ország leghíresebb szerpentinjét készülnek meghódítani vele. A Tianmen hegy oldalában futó, 11 km-es, és 99 kanyart tartalmazó Menyországba Vezető Út ugyan egyszerűbb feladatnak ígérkezik, mint a Pikes Peak meghódítása, vagy a nürburgringi rekorddöntés volt, viszont ezzel be lehet kerülni a hírekbe a VW legnagyobb piacán. Az ID.R létezésének pedig eddig is ez volt a legfontosabb célja.