Így néz ki belülről a Volkswagen új nürburgringi villanyrekordja

2019.06.08. 09:08

Az abszolút rekordtól nagyon messze, de sokkal a korábbi villanyos pályacsúcs előtt futott körbe a Nordschleifén a Volkswagen rekordhajhászatra épített villanyprototípusa, az ID. R.  Az új rekord hírét már megírtuk, a fedélzeti videót még nem mutattuk. A VW feltette vágatlanul, szóval tessék, ez lenne Romain Dumas 6:05,336-os köre: 

A Volkswagen nem ma kezdte az ID. R-rel. A dízelbotrány utáni arculatjavító villanyos vezeklés kirakatautójának épített prototípus eredeti feladata az volt, hogy rekordot fusson a világ leghíresebb hegyi felfutóversenyén, a Pikes Peak-en. Ez volt tavaly nyáron, amikor az ID. R nemhogy a leggyorsabban futott fel a coloradói hegyre, de nagyon elverte Sebastien Loeb addig megdönthetetlennek gondolt rekordját. 

A Nordschleife már egy másik történet. Itt a Porsche tavalyi próbálkozásáig Stefan Bellof 6:11-es köre volt a csúcs 35 éven át. Tavaly júliusban aztán jött Timo Bernhard a németek nyugdíjazás előtt álló Le Mans-prototípusával és 5:19,546-os körével mutatta meg, hol tart ma a versenytechnika csúcsa. Bár az ID. R kísérlete előtt még azt is gondolhattuk, hogy erre a körre is veszélyes a villanyos szörnyeteg, ez a 6:05-ös kör megmutatta, hogy még messze nincs ezen a szinten a villanyos versenyautózás csúcsa. A korábbi elektromosautós rekord, a NIO EP9 6:45-ös ideje azért magasan meg lett döntve.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.