Leleplezték a végleges villany-Minit
Arról egy ideje már tudunk, hogy a Mini be készül mutatni egy tisztán elektromos kisautót, az viszont meglepő, hogy milyen visszafogottan tálalják a Mini Cooper SE elnevezésű modellt.
Még az első képek is egy világosszürke-fekete autót mutatnak, amelyeken csak a hűtőmaszk egy kis része és a tükrök lettek neonzöldek – a fura, 80-as éveket idéző felniken és a kipufogócső hiányán kívül ennyi jelzi, hogy a villanyautót látjuk, nem több.
A tervezők realista módon állították össze a Mini elektromos hajtását: egyértelműen városi kisautónak, második autónak pozicionálják, ennek megfelelően nem raktak bele túl nagy és nehéz akkumulátort sem. A 32,6 kWh-s, T alakú csomag a WLTP ciklus szerint mérve 200-230 kilométerre elegendő maximum, cserébe az autó nem lett képtelenül nehéz: üresen 1365 kilogrammot nyom, ami csupán 145 kg gyarapodás a benzines változathoz képest.
Talán ennek is köszönhető, hogy az első kerekeket hajtó 184 lóerős villanymotor egész dinamikusan mozgatja: gyári adat szerint 7,3 másodperc alatt érhető el a százas tempó. Ugyanakkor az autó végsebességét 150 km/h-ban maximálták, ami legalább részben a fogyasztás korlátozása érdekében történt.
Nagy akkumulátor helyett viszonylag gyors tölthetőséget kínál a Mini: 50 kW-os gyorstöltőből 35 perc alatt tölthető az akkuja 80%-os szintre, ugyanez a gyári 11 kW-os falidobozból, 2,5 órát vesz igénybe, de a 100%-os töltés is elérhető 3,5 óra alatt.
A villany-Mini nem lesz kirívóan olcsó, de villanyautó-viszonylatban, vagy akár a Mini választékhoz képest nézve túlzottan drága sem: 24 400 angol fontot kérnek majd érte, ami úgy 8,8 millió forintnak felel meg.
Az elektromos Minit a BMW Oxfordban gyártja majd, ami az ismeretlen Brexit-feltételek miatt bizonytalanná teszi az európai árazást. Talán ezért is döntöttek úgy, hogy bár az élő premier meglesz már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon, és a gyártást is beindítják november folyamán, először az Egyesült Államokban és Kínában vezetik be a típust, így még Nagy-Britanniába sem jut belőle 2020 márciusa előtt.