Elbúcsúztatták a VW Beetle-t
Különös sztori ez a Beetle gyártásával. Három modellt gyártottak ezen a néven, és a Volkswagen Európában már 1974-ben leváltotta az elsőt, majd 1997-ben mutatta be a másodikat. Viszont a világ más részein az eredeti Bogár gyártásban maradt – Brazíliában 2003-ig – így a folytonosság tulajdonképpen nem tört meg, 1938-tól, az első KdF Wagen legyártásától a mai napig, amikor az utolsó Bogarat is elkészítették, Mexikóban.

Őrületes karrier van a Bogár mögött: a típus előbb Európában, aztán Észak-Amerikában, majd Latin-Amerikában segített tömegeknek autóhoz jutni. Összesen 21 millió készült belőle, ami ahhoz képest igazán fantasztikus eredmény, hogy a koncepció szintjén már az 1940-es évek végére elavult a típus. Ennek ellenére alapköve lett a mai VW konszern ma is kitartó hírnevének, amiben a szeretetre méltó forma és hang mellett az alacsony ár játszotta a főszerepet.
Nem csoda, hogy miután európai és észak-amerikai kereskedésekből vagy húsz évvel korábban eltűnt, a múltidéző New Beetle 1998-ban olyan slágertermék lett, ami elhomályosítani látszott a nagy elődöt is. Az őrület azonban hamar alábbhagyott: az új Beetle jó drága lett, az árához képest primitív technikát kapott, emellett szűkös is volt. A kettőt fizet, egyet kap elv keveseknek tetszett igazán, különösen Észak-Amerikában estek vissza hamar az eladások. És hiába lett vonzóbb és célszerűbb a 2011-es harmadik generáció, a formátum látványosan elkopott: a retró-Beetle következő generációjára már senki nem volt kíváncsi.
A VW azért becsülettel végigvitte a harmadik generációt is a teljes modellcikluson – nyolc év több is, mint a legtöbb átlagautó gyártási ideje manapság – de itt a sztori vége. 2018-ban már csak 11 ezer fogyott az Egyesült Államokban és 14 ezer Európában, ez a mennyiség pedig a gyártás fenntartásához is kevés volt. A két új Beetle generáció összességében sem érte el a nagy előd eladásainak tizedét: az első New Beetle-ből 1,16 millió, a másodikból 530 ezer fogyott el.
Ez nem jelenti, hogy a VW ne próbálkozna a továbbiakban retró-formatervű autókkal, de a Beetle most biztosan pihen egy kicsit. Várhatóan az MEB plaftormra épül valami, ami halványan emlékeztet majd a Transporter első generációira, de a VW vezérigazgatója szerint Beetle-utód a távlati tervekben sem szerepel.
A Beetle helyén, a VW mexikói üzemében várhatóan egy, az Atlasnál kisebb terepjáró készül majd, amelytől azt remélik, hogy Észak-Amerikában végre megint népszerűvé teheti a VW nevét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
