Érdekes jövőfejtegetés született az insideevs.comon az egyelőre szűk városi villanyautós piac egyik főszereplőjéről. A villanyautókra szakosodott lap azt az amúgy magától értetődő kérdést veszi végig, hogy van-e még értelme egy ennyire drágán és körülményesen gyártható kisautónak vagy ideje lemondania az i3-nak a különcségről.

2013-ban, amikor a BMW kijött első villanyautójával, még szándékosan lőtte erősen az arculat mellé az i3-ast. Nem volt akkoriban még olyan szinten a villanyautózás elfogadottsága, mint manapság, nem tudhatták, hogy ront vagy javít majd a márkaimidzsen, ezért tartották annyira távol tőle. Az elfogadható hatótávot akkor az acél mellőzésével értékél el. Így lett az i3 futóművet és hajtást is tartalmazó alváza alumínium és szénszálas az utaskabinja. Az eredmény egy drága kisautó, amin szinte semmi haszna nincs a gyártónak, és még a gyártása is feleslegesen túlkomplikált.

Az i3 idén hatéves, azaz ha az átlagos, nyolcéves modellciklust vesszük, lassan már jönnie kéne az első infóknak a második generációról. Ez a hat év a villanyautózásban viszont hozott akkora változást, hogy az i3 jövője bizonytalan legyen. Na nem azzal a 150 ezres értékkel van a baj, amennyit a BMW eladott belőle ennyi idő alatt. Az szép szám ebben a műfajban, de mostanra annyit változott a kategória, hogy a feldagadt mezőnyben egyre kevesebb esélye van egy nehezen tömeggyártható, szűk haszonnal értékesíthető modellnek. Ha pedig emellé odatesszük, hogy időközben az akkumulátor is olcsóbb és hatékonyabb lett, szóval pusztán a tömegcsökkentésért semmi értelme túldrágítani az autót, már tényleg nem szól semmi amellett, hogy alumíniumból és karbonból legyen az utóda.

Ha át is térnek az olcsóbb és egyszerűbb acélra, a formát vagy az egy oszlopról nyíló ajtókat még nem kell kidobniuk. Ez az egyedi dobozforma már kellően hozzáégett az i3-hoz, talán érdemes lesz továbbvinni, még ha a konkurencia közben le is tért erről villanyosat csak különcben-elvről. A Nissan például sokkal autószerűbbre csinálta a második Leafet, mint az elsőt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
